Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » sprzęgło Bmw Z3 coupe (E36) » sterowanie sprzęgłem Bmw Z3 coupe (E36) » pompa sprzęgła Bmw Z3 coupe (E36)

pompa sprzęgła do BMW Z3 coupe (E36)

wybierz typ samochodu BMW Z3 coupe (E36):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 21
nr EAN 8430320053516
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 15.87
System hamulcowy AISIN
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 2
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 72
Wymiar gwintu wyjście 1x M10x1.0
Ciężar [kg] 0,4
nr EAN 8717109119756
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 15.87
Liczba otworów do mocowania 2
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 72
Wymiar gwintu wyjście 1x M10x1.0
Ciężar [kg] 0,83
nr EAN 8717109125788
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Ciężar [kg] 0,544
nr EAN 5050063012583
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 15,87
Rozstaw śrub mocujących [mm] 71,5
System hamulcowy SANKYO
nr EAN 8032532027387
Średnica [mm] 16
nr EAN 8430320020280
Średnica [mm] 21
nr EAN 8430320053516
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pompa sprzęgła

Pompa sprzęgła


To jeden z najważniejszych urządzeń stanowiących układ wysprzęglający pojazdu. Kierowca, wciskając pedał sprzęgła, oddziałuje na tłoczek, który wykonuje dalszą pracę. Pompa jest elementem podlegającym okresowej wymianie. Ulega ona bowiem naturalnemu zużyciu w procesie eksploatacji, po upłynięciu określonego przez producenta czasu, należy więc zastąpić ją nowym urządzeniem.

Warto zapoznać się z objawami świadczącymi o usterce lub zbliżającej się awarii pompy sprzęgła. Są to np. trudności w trakcie zmiany biegów, będące efektem niewłaściwego wysprzęglania. W niektórych przypadkach pojawiają się wycieki z układu. Jeśli po wciśnięciu i zwolnieniu pedału sprzęgła, wraca on do pozycji wyjściowej, również może świadczyć to o konieczności wymiany pompy. Rzadziej pojawia się uszkodzenie tego elementu spowodowane czynnikiem mechanicznym. Wówczas, żeby wcisnąć sprzęgło, trzeba przyłożyć znacznie większą siłę.

Zwlekanie z wymianą i używanie tymczasowych rozwiązań, jak np. regularne uzupełnianie płynu hydraulicznego nie jest dobrym pomysłem. Wyciek w każdej chwili może przybrać na sile, co prawdopodobnie całkowicie utrudni zmianę biegów.