Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » elektryka Ford CAPRI II (GECP) » przerywacz kierunkowskazów Ford CAPRI II (GECP)

przerywacz kierunkowskazów do FORD CAPRI II (GECP)

wybierz typ samochodu FORD CAPRI II (GECP):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Napięcie [V] 12
Tryb pracy elektroniczny
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379077151
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Sposób montażu Oprawa
Tryb pracy elektroniczny
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] 2(4)x21W+5 E
Ilość biegunów 4
Napięcie znamionowe [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
Oznaczenie kontrolne E1 5436
Zakres temperatury od [°C] -20
Zakres temperatury do [°C] 60
nr EAN 4082300260854
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Sposób montażu Oprawa
Tryb pracy elektroniczny
Moc elektryczna przyłączeniowa [W] 2+1(6)x21W+5 EP
Ilość biegunów 4
Napięcie znamionowe [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla przyczep
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
Oznaczenie kontrolne E1 5253
Oznaczenie kontrolne ECE
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 85
nr EAN 4082300260748
Napięcie [V] 12
Tryb pracy elektryczny
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z zamontowanym fabrycznie zaczepem przyczepy
Ilość biegunów 4
Ciężar [kg] 0,023
nr EAN 4046001270390
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przerywacz kierunkowskazów

Przerywacz kierunkowskazów


Starsze samochody nie były wyposażone w światła awaryjne. Zapewniają one jednak wysokiej jakości bezpieczeństwo na drodze. Jeśli w Twoim aucie ich nie ma, bądź działają nieprawidłowo – warto je zainstalować.
 

Jak zainstalować kierunkowskazy?


Chcąc zainstalować światła awaryjne, konieczne jest zakupienie przerywacza kierunkowskazów. Potrzebny będzie również wyłącznik z dwoma parami styków niezależnymi, lampka kontrolna, izolowany przewód i końcówki tzw. konektorki. W pierwszej kolejności należy zamontować wyłącznik i lampkę kontrolną w dowolnym miejscu. Jeden z zacisków należy połączyć z masą pojazdu na stałe. Dopiero teraz można przystąpić do montażu przerywacza kierunkowskazów. Zacisk oznaczony „+” łączy się z zaciskiem pierwszej pary styków wyłącznika. Z kolei drugi łączy się z plusem akumulatora bezpośrednio bądź też można go połączyć z zaciskiem stacyjki. Jeśli powyższe czynności zostały wykonane, wystarczy, że odszukasz przewody przełącznika kierunkowskazów. Nie odłączając ich od przełącznika musisz połączyć je z drugą parą styków wyłącznika. Ostatnim etapem jest podłączenie lampki kontrolnej i przewodu pomiędzy przerywaczem kierunkowskazów i włącznikiem świateł awaryjnych.
 

Jak działa przerywacz kierunkowskazów?


W momencie włączenia zasilania dodanym przełącznikiem, napięcie zostaje dołączone do zacisku i przerywacza. W tym samym czasie zwarte są kierunkowskazy lewej i prawej strony. Prąd płynie przez przerywacz – od jednego zacisku do drugiego, powodując zapalenie się żarówek. Po około sekundzie, nowy przerywacz odcina przepływ prądu i kierunkowskaz gaśnie. Po kolejnej sekundzie, znów podłącza się zasilanie do kierunkowskazów i tak przez cały cykl ich pracy. W ten sposób, przerywacz kierunkowskazów samochodowych pełni funkcję świateł awaryjnych, umożliwiając ich włączenie w dowolnej sytuacji.