
| Długość [mm] | 113 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 |
| Przewód układu chłodzącego | od pompy wody do rury wodnej |
| Ciężar [kg] | 0,041 |
| dla numeru OE | 068 121 063 M |
| nr EAN | 4054224002797 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 285 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 31 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 35 |
| nr EAN | 5412571016543 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 330 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 31 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 31 |
| nr EAN | 5412571019148 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 240 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 |
| nr EAN | 5412571017076 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 222 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 31 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 34 |
| nr EAN | 5412571017243 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 417 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 32 |
| nr EAN | 5412571017472 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 440 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 16 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 16 |
| nr EAN | 5412571019902 |

| Długość przewodu elastycznego [mm] | 275 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 32 |
| nr EAN | 5412571015485 |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |
| nr EAN | 5907558558227 |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od rury wodnej do pompy wody |
| nr EAN | 5907558565416 |

| Materiał | Rura stalowa |
| nr EAN | 5907558585131 |

| Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
| nr EAN | 5903364314118 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Przewód układu chłodzącego | od rury łączącej chłodnicy silnika |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
| nr EAN | 4040074122730 |

| Strona zabudowy | góra |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do przewodu wodnego |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
| nr EAN | 4040074033470 |

| Strona zabudowy | na dole |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez opasek zaciskowych |
| nr EAN | 4040074045282 |

| Masa [g] | 52 |
| Przewód układu chłodzącego | od pompy wody do rury wodnej |
| nr EAN | 8033989165097 |

| Masa [g] | 274 |
| Strona zabudowy | na dole |
| nr EAN | 8033989164403 |

| Masa [g] | 112 |
| Materiał | Guma |
| Wersja | Serbatoio espansione |
| nr EAN | 8033989165028 |

| Ciężar [kg] | 0,22 |

| Ciężar [kg] | 0,28 |

| Długość [mm] | 113 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 |
| Przewód układu chłodzącego | od pompy wody do rury wodnej |
| Ciężar [kg] | 0,041 |
| nr EAN | 4044688592712 |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |

| Materiał | Rura stalowa |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
| Strona zabudowy | góra |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do chłodnicy silnika |
| Strona zabudowy | góra |
| dla numeru OE | 191 121 101Q |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do pompy wodnej |
| Strona zabudowy | na dole |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |

| Materiał | Rura stalowa |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| dla numeru OE | 037 121 057 |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| Przewód układu chłodzącego | od rury wodnej do pompy wody |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Przewód układu chłodzącego | od wymiennika ciepła do przewodu wodnego |
| Dopływ / odpływ | dla przepływu wstecznego |
| Długość całkowita [mm] | 265 |

| Przewód układu chłodzącego | od obudowy regulatora płynu chłodzącego do wymiennika ciepła |
| Dopływ / odpływ | dla przepływu w przód |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| dla numeru OE | 026 121 056G |

| Materiał | Guma z wkładem tekstylnym |
| dla numeru OE | 026 121 062C |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025