
| Długość [mm] | 325 |
| Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do pompy wodnej |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Ciężar [kg] | 0,544 |
| dla numeru OE | 17 12 7 519 248 |
| nr EAN | 4027816458180 |

| Długość [mm] | 75 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 32,0 |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Materiał | Aluminium |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 38 |
| Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 41 |
| Ciężar [kg] | 0,049 |
| nr EAN | 4027816478553 |

| Długość [mm] | 670 |
| Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do przewodu odpowietrzającego |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Ciężar [kg] | 0,107 |
| dla numeru OE | 17 12 7 519 247 |
| nr EAN | 4054224006924 |

| Długość [mm] | 445 |
| Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy silnika |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Ciężar [kg] | 0,226 |
| nr EAN | 4054224033746 |

| Długość [mm] | 560 |
| Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do rozdzielacza i głowicy |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Ciężar [kg] | 0,139 |
| nr EAN | 4054224034156 |

| Długość [mm] | 240 |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |
| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Ciężar [kg] | 0,122 |
| nr EAN | 4054224039120 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 470 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 32 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 32 |
| nr EAN | 5400608124033 |

| Materiał | EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk) |
| Kolor | czarny |
| Długość przewodu elastycznego [mm] | 356 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 38 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 38 |
| Średnica wewnętrzna 3 [mm] | 19 |
| nr EAN | 5400608124095 |

| dla numeru OE | 11 14 1 439 975 |
| nr EAN | 5903364314644 |

| Ciężar [kg] | 0,14 |

| Ciężar [kg] | 0,64 |

| Dopływ / odpływ | dla przepływu w przód |
| Przewód układu chłodzącego | od chłodnicy silnika do pompy wodnej |

| Ciężar [kg] | 0,191 |
| Przewód układu chłodzącego | od silnika do pompy wody |
| nr EAN | 4046001432170 |

| Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do przewodu odpowietrzającego |
| Ciężar [kg] | 0,154 |
| nr EAN | 4046001513411 |

| Przewód układu chłodzącego | od zbiornika wyrównawczego do przewodu odpowietrzającego |
| dla numeru OE | 17 12 7 521 775 |
| Ciężar [kg] | 0,128 |
| nr EAN | 4046001514777 |
Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.
Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.
Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025