Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ chłodzenia Renault 19 I (B/C53_) » przewody sztywne i elastyczne Renault 19 I (B/C53_) » przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia Renault 19 I (B/C53_)

przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia do RENAULT 19 I (B/C53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 I (B/C53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Przewód układu chłodzącego od rury wodnej do pompy wody
nr EAN 1213140000017
Strona zabudowy góra
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Przewód układu chłodzącego od chłodnicy silnika do elementu pośredniego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opasek zaciskowych
nr EAN 4040074026465
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Przewód układu chłodzącego od pompy wodnej do rury łączącej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opasek zaciskowych
nr EAN 4040074027639
Masa [g] 171
Przewód układu chłodzącego od termostatu do pompy wodnej
nr EAN 8033989164304
Masa [g] 80
nr EAN 8033989160207
Przewód układu chłodzącego od termostatu do pompy wodnej
Masa [g] 150
nr EAN 8033989162171
Masa [g] 201
Strona zabudowy wylot
nr EAN 8033989167220
Ciężar [kg] 0,08
Ciężar [kg] 0,22
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm]16
Średnica wewnętrzna [mm]22
Masa [g]80
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Przewód układu chłodzącego od chłodnicy grzania do silnika
Dopływ / odpływ dla przepływu wstecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Długość całkowita [mm] 320
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Przewód układu chłodzącego od rury wodnej do pompy wody
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Materiał Guma z wkładem tekstylnym
Przewód układu chłodzącego od silnika do chłodnicy podgrzewającej
Dopływ / odpływ dla przepływu w przód
dla numeru OE 026 121 063 N
Ciężar [kg] 0,065
nr EAN 4046001634499
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
przewody elastyczne i sztywne układu chłodzenia

Przewody układu chłodzenia


Układ chłodzenia cieczą jest jednym z najważniejszych układów w samochodach i nie tylko. W starszych silnikach można było spotkać układ chłodzenia powietrzem, w silnikach tego typu głowice miały charakterystyczne żeberka, których zadaniem jest chłodzenie. Do dziś można spotkać takie układy w piłach łańcuchowych, motocyklach itp. Układ chłodzenia cieczą jest stosowany w silnikach o zapłonie samoczynnym i iskrowym. Celem zastosowania układu chłodzenia cieczą jest utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze (optymalna temperatura pracy silnika to 90 stopni Celsjusza). Układ chłodzenia cieczą składa się z: chłodnicy, wentylatora, termostatu, przewodów, czujnika temperatury, nagrzewnicy, pompy wody i zbiornika wyrównawczego.

Poziom płynu chłodzącego powinien wynosić między minimum a maksimum. W przypadku uszkodzenia lub zatkania układu silnik może ulec przegrzaniu, gdy jego temperatura osiągnie około 120-130 stopni Celsjusza. W najgorszym wypadku może dojść do zatarcia silnika. Kolejnym skutkiem niesprawnego układu chłodzenia może być niedogrzanie silnika, co powoduje między innymi wzrost spalania, słabe działanie ogrzewania i szybsze zużywanie elementów silnika. Często może dochodzić do zatkania, lub uszkodzenia przewodów układu. Zadaniem przewodów układu chłodzenia jest rozprowadzanie cieczy chłodzącej po całym układzie. Są one łatwe w montażu, ponieważ są zabezpieczone jedynie przez opaski zaciskowe.

Przewody chłodnicze powinny być wykonane z wytrzymałego materiału. Najczęściej stosowane są przewody gumowe i silikonowe. Przewody gumowe mogą być uszkodzone przez wysoką temperaturę, działanie promieni słonecznych i gryzonie, dlatego co kilka lat powinny zostać wymienione. Silikonowe przewody (tzw. sztywne) są dużo bardziej odporne na temperaturę, przez co ich okres eksploatacji jest dłuższy, niż w przypadku gumowych.