Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford Usa » sprzęgło Ford Usa TAURUS » sterowanie sprzęgłem Ford Usa TAURUS » siłownik sprzęgła Ford Usa TAURUS

siłownik sprzęgła do FORD USA TAURUS

wybierz typ samochodu FORD USA TAURUS:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 20,6
nr EAN 5900427256415
Średnica tłoka [mm] 19,05
nr EAN 4047025530644
Materiał Tworzywo sztuczne
System hamulcowy VALEO
Rozstaw śrub mocujących [mm] 42
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
nr EAN 8432509607275
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 47,5
otwór Ø [mm] 20,6
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 8432509652725
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN19021A1
Ciężar [kg] 0,22
nr EAN 3276429329344
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
System hamulcowy VALEO
otwór Ø [mm] 20,64
Materiał Tworzywo sztuczne
Rozstaw śrub mocujących [mm] 42
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032532091777
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
System hamulcowy Fte
otwór Ø [mm] 19,05
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928105064
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 20,6
Materiał Tworzywo sztuczne
Rozstaw śrub mocujących [mm] 47,5
nr EAN 8032928106443
Otwór Ø 1 [mm] 19,05
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,232
nr EAN 5903364338916
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 8032747125472
nr EAN 4013872781577
nr EAN 4013872947515
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 3322937395040
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta FTE
Otwór Ø 1 [mm] 19,05
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 2
Ciężar [kg] 0,232
nr EAN 3276428747064
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN19021A1
Ciężar [kg] 0,22
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.