Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » sprzęgło Citroën C2 (JM_) » sterowanie sprzęgłem Citroën C2 (JM_) » siłownik sprzęgła Citroën C2 (JM_)

siłownik sprzęgła do CITROËN C2 (JM_)

wybierz typ samochodu CITROËN C2 (JM_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 5900427256194
Średnica tłoka [mm] 19,05
nr EAN 4047025530644
Średnica [mm] 19
System hamulcowy Fag
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN19021A1
Ciężar [kg] 0,22
nr EAN 3276429329344
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
System hamulcowy Fte
otwór Ø [mm] 19,05
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928105064
Otwór Ø 1 [mm] 19,05
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,232
nr EAN 5903364338916
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 8032747125472
Indeks: PSA 218216
Marka: PSA Peugeot Citroen
Grupa towarowa TecDoc: Cylinder roboczy, sprzęgło
Nazwa: WYSPRZĘGLIK PSA
Opis: !!! ORYGINAŁ !!! PEUGEOT 206 CC (2D) 09/00- - CITROEN C3 02/02- - PEUGEOT 307 (3A/C) 08/00- - CITROEN C2 09/03- - PEUGEOT 206 (2A/C) 12/00- - CITROEN C5 Break 06/01- - PEUGEOT 307 Break (3E) 03/02-
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 218216
Numer dostawcy: 218216

nr EAN 4013872781577
nr EAN 4013872947515
Średnica [mm] 19
System hamulcowy FAG
nr EAN 8430320052694
Strona zabudowy przy dźwigni wysprzęglika
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19,05
nr EAN 3322937395040
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta FTE
Otwór Ø 1 [mm] 19,05
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 2
Ciężar [kg] 0,232
nr EAN 3276428747064
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN19021A1
Ciężar [kg] 0,22
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.