Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » sprzęgło Seat LEON (1M1) » sterowanie sprzęgłem Seat LEON (1M1) » siłownik sprzęgła Seat LEON (1M1)

siłownik sprzęgła do SEAT LEON (1M1)

wybierz typ samochodu SEAT LEON (1M1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
System hamulcowy AISIN
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 33,8
nr EAN 8717109122954
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Średnica [cal] 13/16
otwór Ø [mm] 20,63
nr EAN 5900427253285
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
nr EAN 5411450673273
Ciężar [kg] 0,520
dla numeru OE MD770676
nr EAN 5050063436228
Otwór Ø 1 [mm] 20,5
Rozstaw śrub mocujących [mm] 35
Gwint wewnętrzny [mm] 9
Ilość otworów gwintowanych 1
nr EAN 8033001331806
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
MITSUBISHI COLT/LANCER 96->, SPACE STAR 1.8i 16V 98->, GALANT 96->
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 33,8
Materiał Żeliwo
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 20,6
nr EAN 8032928129367
Średnica [mm] 21
nr EAN 8430320022895
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 20,6
nr EAN 3322937491988
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.