Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » system tworzenia mieszanki paliwowej Audi 100 C4 sedan (4A2) » tworzenie mieszanki Audi 100 C4 sedan (4A2) » sonda Audi 100 C4 sedan (4A2)

sonda do AUDI 100 C4 sedan (4A2)

wybierz typ samochodu AUDI 100 C4 sedan (4A2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 3
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342312
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
nr EAN 3165142739564
nr EAN 3165142867533
nr EAN 3165141816372
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda palcowa
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5012759387214
Długość przewodu [mm] 730
Ciężar [kg] 0,090
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055470
Długość przewodu [mm] 730
Ciężar [kg] 0,090
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379055487
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379058693
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda lambda
Długość przewodu [mm] 1250
Liczba przewodów 3
nr EAN 8053379073818
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy niebieski
Średnica zabudowy [mm] 20
nr EAN 8435050604359
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Długość przewodu [mm] 800
Ilość biegunów 3
Kolor obudowy zielony
nr EAN 8435050632390
Ilość biegunów 4
Od ciśnienia [Pa] 20000
Do ciśnienia [Pa] 115000
nr EAN 8435050637258
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Napięcie [V] 12
Oznaczenie koloru niebieski
nr EAN 8001063904689
Długość przewodu [mm] 800
Specyfikacja 25
nr EAN 5907558564501
Ilość połączeń 2
Kolor niebieski
Ciężar [kg] 0,015
nr EAN 5907558548181
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
Liczba przewodów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 5907558577907
cena brutto:
94.00 zł
 Kup
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 3
Długość całkowita [mm] 989
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 80000
nr EAN 5907558578089
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wtyczki
nr EAN 087295931110
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Długość [mm] 985
Ciężar [kg] 0,18
Opór [Ohm] 4,5
Tryb pracy elektryczny
Liczba przewodów 3
Długość [mm] 37
Ciężar [kg] 0,02
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
dla numeru OE 025 906 041 A
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Oznaczenie koloru niebieski
Ilość biegunów 2
nr EAN 4046001285806
Temperatura otwarcia [°c] 120
ID wykonania wtyczki 3-polig
Ciężar [kg] 0,0301
nr EAN 4046001306242
Wymiar gwintu M14x1,5
Kolor biały
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,0338
nr EAN 4046001295652
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.