Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » system tworzenia mieszanki paliwowej Bmw M1 (E26) » tworzenie mieszanki Bmw M1 (E26) » sonda Bmw M1 (E26)

sonda do BMW M1 (E26)

wybierz typ samochodu BMW M1 (E26):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
nr EAN 3165142469300
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
nr EAN 3165143081600
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510056530
Wymiar gwintu M14x1,5
Rozmiar klucza 19
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
nr EAN 8012510041284
Wymiar gwintu M14x1,5
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy biały
nr EAN 8435050603956
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Wymiar gwintu M 12x1,5
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 8435050615201
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
Wymiar gwintu M12x1,5
nr EAN 8435050604083
cena brutto:
22.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 5907558580983
Ilość biegunów 2
Kolor wtyczki czarny
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Gwint zewn. [mm] M 12x1,5
Rozmiar klucza 19
dla numeru OE 13 62 1 711 371
dla numeru OE 046 905 379
dla numeru OE 37880-P5T-G00
dla numeru OE 1430.80
dla numeru OE 504366815
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 150
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Kolor biały
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074333228
Wymiar gwintu M14x1,5
Kolor biały
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,0338
nr EAN 4046001295652
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.