Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chrysler » system tworzenia mieszanki paliwowej Chrysler GRAND VOYAGER V (RT) » tworzenie mieszanki Chrysler GRAND VOYAGER V (RT) » sonda Chrysler GRAND VOYAGER V (RT)

sonda do CHRYSLER GRAND VOYAGER V (RT)

wybierz typ samochodu CHRYSLER GRAND VOYAGER V (RT):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Głębokość zabudowy [mm] 23
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379059348
nr EAN 5012759772591
Głębokość zabudowy [mm] 23
Ilość połączeń 3
nr EAN 8053379059348
Zakres pomiarowy od [kPa] 10,0
Zakres pomiarowy do [kPa] 120,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326951487
Ciężar netto [g] 30
nr EAN 5902048092892
Ciężar netto [g] 20
nr EAN 5902048093080
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Ilość przewodów 5
Długość [mm] 570
Długość przewodu [mm] 460
Ilość biegunów 6
Układ wydechowy za katalizatorem
Ciężar [kg] 0,108
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
nr EAN 4046001706776
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.