Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel INSIGNIA A (G09) » tworzenie mieszanki Opel INSIGNIA A (G09) » sonda Opel INSIGNIA A (G09)

sonda do OPEL INSIGNIA A (G09)

wybierz typ samochodu OPEL INSIGNIA A (G09):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda planarna
Sonda lambda ogrzewana
nr EAN 5012759500033
nr EAN 5012759998670
Liczba otworów do mocowania 1
Ilość połączeń 6
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
nr EAN 4082300648126
Liczba otworów do mocowania 1
Ilość połączeń 6
dla numeru OE 13237356
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
nr EAN 4082300673227
Sposób montażu przykręcany
Ilość połączeń 8
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 4082300786620
cena brutto:
265.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 6
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
dla numeru OE 13237352
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Liczba otworów do mocowania 1
dla numeru OE 12612110
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Kolor szary
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074295267
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Sonda lambda Sonda diagnostyczna
Ciężar netto [g] 185
nr EAN 5902048064059
Napięcie [V] 12
nr EAN 4028977874574
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.