Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » system tworzenia mieszanki paliwowej Bmw 7 (E38) » tworzenie mieszanki Bmw 7 (E38) » sonda Bmw 7 (E38)

sonda do BMW 7 (E38)

wybierz typ samochodu BMW 7 (E38):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość podłączonych styków 3
nr EAN 5012759536391
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 22
nr EAN 8012510080603
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kolor obudowy czarny
Wymiar gwintu M 12x1,5
nr EAN 8435050617465
Ilość biegunów 3
Od ciśnienia [Pa] 30000
Do ciśnienia [Pa] 245000
nr EAN 8435050634929
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Ciśnienie od [kPa] 26
ciśnienie do [kPa] 250
Napięcie wyjściowe od [V] 0,27
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 5907558580471
nr EAN 5907558562330
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] 150
Punkt włączania [°C] -40
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Kolor czarny
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074397565
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] 150
Punkt włączania [°C] -40
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Kolor czarny
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074443613
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,31
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.