
| Liczba przewodów | 4 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 3165143342343 |

| Sonda lambda | Sonda planarna |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 5012759388389 |

| Sonda lambda | Sonda planarna |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 5012759500118 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 750 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Masa [g] | 103 |
| nr EAN | 8717613018408 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 750 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Masa [g] | 95 |
| nr EAN | 8717613018422 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 775 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Masa [g] | 119 |
| nr EAN | 8717613027998 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 1055 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Masa [g] | 129 |
| nr EAN | 8717613028223 |

| Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
| Liczba przewodów | 4 |

| Ilość przewodów | 4 |
| Długość [mm] | 1080 |
| Opór [Ohm] | 6 |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 1080 |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 8001063670171 |

| Ilość przewodów | 4 |
| Opór [Ohm] | 3,5 |
| Długość [mm] | 720 |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 720 |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 8001063973180 |

| Ilość przewodów | 4 |
| Opór [Ohm] | 9 |
| Długość [mm] | 800 |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 800 |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 8001063884899 |

| Sonda lambda | Sonda lambda |
| Liczba przewodów | 4 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 5907558527162 |

| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość całkowita [mm] | 1760 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 5901619504468 |

| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość [mm] | 1326 |
| nr EAN | 087295970072 |

| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość [mm] | 1055 |
| nr EAN | 087295973035 |

| Sonda lambda | ogrzewana |
| Napięcie [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 950 |
| nr EAN | 4028977709784 |

| Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| Napięcie [V] | 12 |
| Ilość połączeń | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 1100 |
| nr EAN | 4028977709845 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 1175 |
| Ciężar [kg] | 0,13 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 4 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 4 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 1060 |
| Ciężar [kg] | 0,16 |
| Opór [Ohm] | 6 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 4 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 800 |
| Ciężar [kg] | 0,15 |
| Opór [Ohm] | 6 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 4 |

| 3 lata gwarancji | |
| Sonda lambda | |
| Ciężar [kg] | 0,12 |
| Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE) |

| Długość [mm] | 1080 |
| Liczba przewodów | 4 |
| nr EAN | 4103590941947 |

| Wykonanie izolacji przewodu | z izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem |
| Długość [mm] | 730 |
| Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
| Ilość przewodów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 600 |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Kolor obudowy | czarny |
| Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
| Wersja | ZR-PLANAR |
| Układ wydechowy | za katalizatorem |
| Ciężar [kg] | 0,158 |
| Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
| nr EAN | 4046001433726 |
Sonda lambda jest podzespołem układu wydechowego samochodu z silnikiem spalinowym. Jest to ogniwo galwaniczne zbudowane z dwutlenku cyrkonu - materiału ceramicznego. Na jego obu stronach są napylone cienkie warstwy platyny. Wynalazcą sondy lambda jest dr. Günter Bauman z koncernu Bosch, który w latach 60 ubiegłego stulecia skonstruował pierwszą sondę lambda do zastosowania w samochodowym układzie wydechowym.
Sonda umieszczona jest w układzie wydechowym silnika spalinowego i jedną stroną kontaktuje się z gazami spalinowymi o temperaturze około 300 °C, a z drugiej strony z powietrzem pobieranym z otoczenia. W tej temperaturze dwutlenku cyrkonu w postaci spieku ceramicznego działa na zasadzie elektrolitu który ma możliwość przewodnictwa jonowego.
Niektóre sondy lambda wyposażone są w specjalną grzałkę, która umożliwia utrzymanie wysokiej temperatury niezbędnej do podtrzymania procesu elektrolizy jonowej w dwutlenku cyrkonu. Warstewki platyny po obu stronach dwutlenku cyrkonu pełnią rolę elektrod galwanicznych, a ich potencjał elektryczny stanowi funkcję zawartości tlenu w gazach spalinowych, stykających się z elektrodami. Napięcie generowane na elektrodach dochodzi nawet do 1V i jest uzależnione od stężenia tlenu w gazach spalinowych.
Napięcie to jest przekazywane do układu sterującego silnika spalinowego, a ten już ostatecznie reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej aby doprowadzić do jak najbardziej efektywnego spalania mieszanki przez silnik oraz zminimalizować emisję szkodliwych substancji, zwłaszcza dwutlenku węgla.
W nowocześniejszych konstrukcjach samochodów osobowych stosowane są czasem dwie sondy lambda: sonda regulacyjna umieszczona przed katalizatorem, oraz sonda diagnostyczna umieszczona za katalizatorem.
W ofercie e-autoparts.pl można znaleźć sondy lambda renomowanych producentów takich jak Bosch, Ngk, Denso. Wszystkie sondy lambda w sklepie z częściami samochodowymi e-autoparts.pl są fabrycznie nowe i objęte gwarancją producenta od 12 do 24 miesięcy.
| sonda lambda Bosch | sonda lambda NGK |
| sonda lambda Denso | sonda lambda Fae |
| sonda lambda Maxgear | sonda lambda Delphi |

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025