
| Liczba przewodów | 4 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 3165143342343 |

| Sonda lambda | Sonda palcowa |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 5012759506233 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 750 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Masa [g] | 103 |
| nr EAN | 8717613018408 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 1260 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Masa [g] | 141 |
| nr EAN | 8717613053577 |

| Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
| Liczba przewodów | 4 |

| Długość [mm] | 1000 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Techniczny numer informacyjny | Universal 77004 |
| nr EAN | 8435050638194 |

| Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa |
| Długość przewodu [mm] | 600 |
| Ilość biegunów | 6 |
| Kolor wtyczki | czarny |
| nr EAN | 8435050639634 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 915 |
| Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
| nr EAN | 4082300759761 |

| Ilość biegunów | 6 |
| Długość przewodu [mm] | 545 |
| Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z materiałem mocującym |
| nr EAN | 4082300758580 |

| Ilość biegunów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 945 |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 4082300759884 |

| nr EAN | 8001063589367 |

| Ilość przewodów | 4 |
| Długość [mm] | 1000 |
| Opór [Ohm] | 4,5 |
| Liczba przewodów | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 1000 |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 8001063873831 |

| Sonda lambda | Sonda lambda |
| Liczba przewodów | 4 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 5907558527162 |

| Liczba przewodów | 5 |
| Długość [mm] | 575 |
| nr EAN | 087295114766 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 971 |
| Ciężar [kg] | 0,13 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 4 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 971 |
| Ciężar [kg] | 0,13 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 4 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 4 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 1000 |
| Ciężar [kg] | 0,15 |
| Opór [Ohm] | 6 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 4 |

| 3 lata gwarancji | |
| Sonda lambda | |
| Ciężar [kg] | 0,12 |
| Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE) |

| Strona zabudowy | przed katalizatorem |
| Strona zabudowy | za katalizatorem |
| Wymiar gwintu | M18x1,5 |
| Ciśnienie załączania [bar] | 4 |
| Długość przewodu [mm] | 1020 |
| Liczba zestyków | 4 |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Sonda lambda | Sonda planarna |
| Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
| Sonda lambda | ogrzewana |

| Wykonanie izolacji przewodu | z izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Kolor wtyczki | brązowy |
| dla numeru OE | 06E 906 265 D |
| Ciężar [kg] | 0,17024 |
| Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
| Długość [mm] | 1020 |
| Długość przewodu [mm] | 975 |
| Ilość biegunów | 4 |
| Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
| Liczba przewodów | 4 |
| Układ wydechowy | za katalizatorem |
| Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
| nr EAN | 4046001443626 |

| Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
| Ilość przewodów | 5 |
| Długość [mm] | 570 |
| Długość przewodu [mm] | 460 |
| Ilość biegunów | 6 |
| Układ wydechowy | za katalizatorem |
| Ciężar [kg] | 0,108 |
| Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
| nr EAN | 4046001706776 |
Sonda lambda jest podzespołem układu wydechowego samochodu z silnikiem spalinowym. Jest to ogniwo galwaniczne zbudowane z dwutlenku cyrkonu - materiału ceramicznego. Na jego obu stronach są napylone cienkie warstwy platyny. Wynalazcą sondy lambda jest dr. Günter Bauman z koncernu Bosch, który w latach 60 ubiegłego stulecia skonstruował pierwszą sondę lambda do zastosowania w samochodowym układzie wydechowym.
Sonda umieszczona jest w układzie wydechowym silnika spalinowego i jedną stroną kontaktuje się z gazami spalinowymi o temperaturze około 300 °C, a z drugiej strony z powietrzem pobieranym z otoczenia. W tej temperaturze dwutlenku cyrkonu w postaci spieku ceramicznego działa na zasadzie elektrolitu który ma możliwość przewodnictwa jonowego.
Niektóre sondy lambda wyposażone są w specjalną grzałkę, która umożliwia utrzymanie wysokiej temperatury niezbędnej do podtrzymania procesu elektrolizy jonowej w dwutlenku cyrkonu. Warstewki platyny po obu stronach dwutlenku cyrkonu pełnią rolę elektrod galwanicznych, a ich potencjał elektryczny stanowi funkcję zawartości tlenu w gazach spalinowych, stykających się z elektrodami. Napięcie generowane na elektrodach dochodzi nawet do 1V i jest uzależnione od stężenia tlenu w gazach spalinowych.
Napięcie to jest przekazywane do układu sterującego silnika spalinowego, a ten już ostatecznie reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej aby doprowadzić do jak najbardziej efektywnego spalania mieszanki przez silnik oraz zminimalizować emisję szkodliwych substancji, zwłaszcza dwutlenku węgla.
W nowocześniejszych konstrukcjach samochodów osobowych stosowane są czasem dwie sondy lambda: sonda regulacyjna umieszczona przed katalizatorem, oraz sonda diagnostyczna umieszczona za katalizatorem.
W ofercie e-autoparts.pl można znaleźć sondy lambda renomowanych producentów takich jak Bosch, Ngk, Denso. Wszystkie sondy lambda w sklepie z częściami samochodowymi e-autoparts.pl są fabrycznie nowe i objęte gwarancją producenta od 12 do 24 miesięcy.
| sonda lambda Bosch | sonda lambda NGK |
| sonda lambda Denso | sonda lambda Fae |
| sonda lambda Maxgear | sonda lambda Delphi |

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025