
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258684792 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258684839 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258684846 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4251475100313 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4251475102379 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 346 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 146 |
| Grubość 1 [mm] | 12,3 |
| nr EAN | 4260471911052 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 325 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 4260471911465 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 361 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 113 |
| Grubość 1 [mm] | 11,8 |
| nr EAN | 4260471911373 |


| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Średnica drutu [mm] | 13,2 |
| Długość [mm] | 296 |
| Liczba zwojów | 5,2 |
| EAN | 4050278082860 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| nr EAN | 4027816297628 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 325 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Grubość [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 8052553441689 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| Średnica [mm] | 12,3 |
| Długość 1 [mm] | 327 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 112 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,84 |
| Grubość 1 [mm] | 12,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 146 |
| Długość [mm] | 346 |
| nr EAN | 4909500613641 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,98 |
| Grubość 1 [mm] | 11,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 113 |
| Długość [mm] | 361 |
| nr EAN | 4909500811429 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,18 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 4909500811443 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098638 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098928 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410115540 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116950 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4036504 |
| nr EAN | 5901159271592 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410115540 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116950 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | GT |
| nr EAN | 5900427369702 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| nr EAN | 5901655201840 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 5900427370951 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 330 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| nr EAN | 5901655219166 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5902659713575 |

| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| nr EAN | 5903766315744 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22 |
| nr EAN | 4040074257876 |

| Długość [mm] | 259 |
| Ciężar [kg] | 2,100 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 115 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,0 |
| nr EAN | 5412096430756 |

| Długość [mm] | 371 |
| Ciężar [kg] | 2,600 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 117 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,4 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,6 |
| nr EAN | 5412096439032 |

| Długość [mm] | 320 |
| Ciężar [kg] | 2,100 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 65 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 80 |
| Liczba zwojów | 5,3 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 5412096224355 |


| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 315 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Średnica [mm] | 13,05 |
| nr EAN | 4013872474462 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 307 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
| Średnica [mm] | 13 |
| nr EAN | 4013872783007 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 330 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| nr EAN | 4013872809950 |


Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025