
| nr EAN | 4260603175093 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Opcja wyposażenia | Model 35 Maxi / Q17H |
| Opcja wyposażenia | Model 40 Maxi / Q20 |
| Sprawdź numer OE | |
| Zamiana tylko w parach | |
| Średnica drutu [mm] | 16,0 |
| Długość [mm] | 327 |
| Liczba zwojów | 4,6 |
| Lokalizacja w aucie | z przodu |
| EAN | 4050278091657 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | 16QH |
| Opcja wyposażenia | 20Q |
| Średnica [mm] | 16 |
| Długość 1 [mm] | 335 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 168 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Q11 |
| Opcja wyposażenia | Q15 |
| Opcja wyposażenia | Q17L |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Camper |
| Wersja wzmocniona | |
| Średnica [mm] | 18 |
| Długość 1 [mm] | 358 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 175 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110385 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Camper |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110408 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | K4026034 |
| nr EAN | 5901159371025 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110385 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110392 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Camper |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110408 |

| Opcja wyposażenia | 12Q |
| Opcja wyposażenia | 14Q |
| Opcja wyposażenia | 16QL |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Q11 |
| Opcja wyposażenia | Q15 |
| Opcja wyposażenia | Q17L |
| nr EAN | 5900427368613 |

| Ciężar [kg] | 3,800 |
| Długość opakowania [cm] | 55,7 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 16,3 |
| nr EAN | 5412096370199 |

| Długość [mm] | 329 |
| Ciężar [kg] | 3,500 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 167 |
| Długość opakowania [cm] | 55 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 16,00 |
| nr EAN | 5412096541599 |

| Masa [g] | 857 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 8033989083933 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Masa [g] | 886 |
| nr EAN | 8050746602596 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 321 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 167 |
| Średnica [mm] | 17 |
| nr EAN | 4013872847310 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025