
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 292 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 162 |
| Grubość 1 [mm] | 17,3 |
| nr EAN | 4260603177837 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 17,0 |
| Długość [mm] | 288 |
| Liczba zwojów | 7,9 |
| Lokalizacja w aucie | z tyłu |
| EAN | 4050278087582 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 18,0 |
| Długość [mm] | 278 |
| Zamiana tylko w parach | |
| Liczba zwojów | 7,9 |
| Lokalizacja w aucie | z tyłu |
| EAN | 4050278090117 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 16,0 |
| Długość [mm] | 363 |
| Liczba zwojów | 6 |
| EAN | 4050278109017 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Długość [mm] | 296 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 162,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 17,5 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 5,8 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816492320 |

| Szerokość [mm] | 173,0 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| Materiał | Guma / metal |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 1,05 |
| nr EAN | 4054224034613 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,56 |
| nr EAN | 4054224040676 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 353 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Grubość [mm] | 17 |
| nr EAN | 8052553353456 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 5,68 |
| Grubość 1 [mm] | 17,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 162 |
| Długość [mm] | 292 |
| nr EAN | 4909500764145 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 4,36 |
| Grubość 1 [mm] | 17 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Długość [mm] | 353 |
| nr EAN | 4909500593523 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Parametr | MB |
| Ciężar [kg] | 3,56 |
| Średnica 1 [mm] | 9,8 |
| Średnica 2 [mm] | 15,9 |
| Średnica 3 [mm] | 9,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 161,3 |
| Długość [mm] | 311,2 |
| nr EAN | 4909500623121 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410093671 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410093619 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410093954 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| nr EAN | 7394410132745 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | 4031582 |
| nr EAN | 5901159224918 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410093619 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410093954 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| nr EAN | 7394410132745 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427372627 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 5901619590843 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | D |
| Długość [mm] | 315 |
| Średnica 3 [mm] | 10 |
| Średnica 1 [mm] | 9,6 |
| Średnica 2 [mm] | 16,85 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 164 |
| nr EAN | 5902659704399 |

| Długość [mm] | 356 |
| Ciężar [kg] | 4,800 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 95 |
| Liczba zwojów | 6 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,4 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 17,5 |
| nr EAN | 5412096198601 |

| Długość [mm] | 286 |
| Ciężar [kg] | 6,060 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 163 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 17,00 |
| nr EAN | 5412096533990 |

| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 18 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 172 |
| Długość [mm] | 342 |
| nr EAN | 4013872472277 |

| Parametr | AC |
| Średnica [mm] | 16 |
| Długość [mm] | 364 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 149 |
| nr EAN | 4013872472284 |

| Parametr | AC |
| średnica zewnętrzna [mm] | 149 |
| Długość [mm] | 349 |
| Średnica [mm] | 17 |
| nr EAN | 4013872472291 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025