Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » zawieszenie i amortyzacja Ford MONDEO IV Turnier (BA7) » sprężyny zawieszenia Ford MONDEO IV Turnier (BA7)

sprężyny zawieszenia do FORD MONDEO IV Turnier (BA7)

wybierz typ samochodu FORD MONDEO IV Turnier (BA7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258848279
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 350
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 133
Grubość 1 [mm] 13,8
nr EAN 4260646550499
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 376
średnica zewnętrzna [mm] 165
Grubość [mm] 13,25
nr EAN 8052553357560
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 350
średnica zewnętrzna [mm] 133
Grubość [mm] 13,75
nr EAN 8052553428994
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,9
Grubość 1 [mm] 13,8
średnica zewnętrzna [mm] 133
Długość [mm] 350
nr EAN 4909500854846
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,4
Grubość 1 [mm] 13,3
średnica zewnętrzna [mm] 165
Długość [mm] 376
nr EAN 4909500856260
cena brutto:
169.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410116530
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410114826
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410114826
Strona zabudowy Oś tylna
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410116530
Strona zabudowy Oś tylna
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
nr EAN 5900427592056
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,9
Grubość 1 [mm] 13,8
średnica zewnętrzna [mm] 133
Długość [mm] 350
nr EAN 5903766331492
Ciężar [kg] 3,100
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,7
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,77
nr EAN 5412096359439
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Parametr AA
Średnica [mm] 13,75
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość [mm] 365
nr EAN 4013872766178
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Parametr AA
Średnica [mm] 14
Długość [mm] 365
średnica zewnętrzna [mm] 132,6
nr EAN 4013872766185
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Parametr CC
średnica zewnętrzna [mm] 166,2
Długość [mm] 389
Średnica [mm] 13,25
nr EAN 4013872766581
cena brutto:
202.00 zł
 Kup
Parametr AA
Długość [mm] 332
Średnica [mm] 13,5
średnica zewnętrzna [mm] 133
nr EAN 4013872772445
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
Parametr CC
Średnica [mm] 13
Długość [mm] 353
średnica zewnętrzna [mm] 150
nr EAN 4013872772889
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy