Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » sprężyny zawieszenia Opel KADETT E Kombi (T85)

sprężyny zawieszenia do OPEL KADETT E Kombi (T85)

wybierz typ samochodu OPEL KADETT E Kombi (T85):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
Opcja wyposażenia Spring design " II "
Średnica [mm] 14,3
Długość 1 [mm] 273
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 160
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,7
Grubość 1 [mm] 11,3
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość [mm] 311
nr EAN 4909500554586
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Parametr MB
Ciężar [kg] 2,7
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 15
Średnica 3 [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 159
Długość [mm] 290
nr EAN 4909500550649
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4061521
nr EAN 5901159233729
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Opcja wyposażenia Spring design " II "
nr EAN 5900427371712
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Opcja wyposażenia Spring design " II "
nr EAN 5907558542844
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Ilość na oś 2
Wysokość [mm] 37
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229920275
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Ilość na oś 2
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229920251
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy