
| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4251475100313 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4251475102379 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Zawieszenie | Dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,2 |
| Długość [mm] | 340 |
| Liczba zwojów | 5,4 |
| EAN | 4050278078566 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Średnica drutu [mm] | 12,0 |
| Długość [mm] | 332 |
| Liczba zwojów | 7,8 |
| EAN | 4050278083072 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Długość [mm] | 312 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 147,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,1 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 1K0 411 105 BA |
| nr EAN | 4027816373940 |

| Długość [mm] | 327 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 143,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 98,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 106,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 1,86 |
| dla numeru OE | 1K0 411 105 BB |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816378181 |

| Długość [mm] | 343 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 103,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 105,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 1,7 |
| dla numeru OE | 1K0 411 105 AK |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816378242 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098621 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410112761 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410090915 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116943 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106418 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4036517 |
| nr EAN | 5901159240130 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098621 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410090915 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106418 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410112761 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427369771 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5902659713575 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025