
| Jednostka | komplet |
| Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1175 |
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1265 |
| Numer podwozia od | WOLGxxxxxExxxxxxx |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
| EAN | 4050278042031 |
| Numer katalogowy | 10650191722 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 4549762253461 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410121053 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z regulacją poziomu nadwozia |
| nr EAN | 7394410132813 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410122531 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410122531 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z regulacją poziomu nadwozia |
| nr EAN | 7394410122548 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym |
| nr EAN | 7394410122593 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | na dole |
| Strona zabudowy | góra |
| nr EAN | 5900427313675 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427372887 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5903766332611 |

| Ciężar [kg] | 2,400 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| nr EAN | 5412096461613 |

| Ciężar [kg] | 2,970 |
| Projekt resora | miniblok |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| nr EAN | 5412096463310 |

| Długość [mm] | 270 |
| Ciężar [kg] | 2,980 |
| Projekt resora | miniblok |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Długość opakowania [cm] | 16,8 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 40,6 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,8 |
| nr EAN | 5412096503887 |

| Parametr | CC-SL |
| Średnica [mm] | 13,5 |
| Długość [mm] | 368 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 164 |
| nr EAN | 4013872785117 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 311 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Średnica 1 [mm] | 9,65 |
| Średnica 2 [mm] | 15 |
| Średnica 3 [mm] | 9,65 |
| nr EAN | 4013872785384 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 301 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
| Średnica 1 [mm] | 9,5 |
| Średnica 2 [mm] | 15 |
| Średnica 3 [mm] | 9,5 |
| nr EAN | 4013872785391 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 338 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
| Średnica [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 4013872943258 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025