
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258845759 |

| Jednostka | komplet |
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1075 |
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1250 |
| Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji |
| Oś | Oś wielowahaczowa |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
| EAN | 4050278045728 |
| Numer katalogowy | 10850410422 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | komplet |
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1120 |
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1250 |
| Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji |
| Oś | Oś wielowahaczowa |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
| EAN | 4050278046855 |
| Numer katalogowy | 10850420222 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | komplet |
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1200 |
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1253 |
| Oś | Oś wielowahaczowa |
| Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
| EAN | 4050278048859 |
| Numer katalogowy | 10790120422 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Oznaczenie kolorystyczne patrz PDF | |
| Średnica drutu [mm] | 13,0 |
| Długość [mm] | 330 |
| Liczba zwojów | 4,8 |
| EAN | 4050278113243 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Oznaczenie kolorystyczne patrz PDF | |
| Średnica drutu [mm] | 12,5 |
| Długość [mm] | 322 |
| Liczba zwojów | 4,6 |
| EAN | 4050278112499 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,3 |
| Długość [mm] | 366 |
| Liczba zwojów | 8 |
| EAN | 4050278113670 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,3 |
| Długość [mm] | 358 |
| Liczba zwojów | 8,3 |
| EAN | 4050278113694 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,8 |
| Długość [mm] | 356 |
| Liczba zwojów | 8,5 |
| EAN | 4050278112901 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Parametr | E |
| nr EAN | 4549762192944 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,99 |
| Grubość 1 [mm] | 11,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 104 |
| Długość [mm] | 365 |
| nr EAN | 4549762262227 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410139621 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5901655196528 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025