
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258847593 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 324 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 4260426622507 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 312 |
| Średnica 1 [mm] | 9 |
| Średnica 2 [mm] | 13,8 |
| Parametr | MB |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| nr EAN | 4260426622606 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 12,5 |
| Długość 1 [mm] | 333 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 142 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,04 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Długość [mm] | 324 |
| nr EAN | 4909500615621 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Parametr | MB |
| Ciężar [kg] | 2,4 |
| Średnica 1 [mm] | 9 |
| Średnica 2 [mm] | 13,75 |
| Średnica 3 [mm] | 9 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Długość [mm] | 312 |
| nr EAN | 4909500622407 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 3,72 |
| Grubość 1 [mm] | 14,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 147 |
| Długość [mm] | 303 |
| nr EAN | 4909500728888 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 3,4 |
| Grubość 1 [mm] | 13,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 146 |
| Długość [mm] | 319 |
| nr EAN | 4909500764527 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410086369 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410090021 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4021514 |
| nr EAN | 5901159212755 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | 4031514 |
| nr EAN | 5901159219655 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4061521 |
| nr EAN | 5901159233729 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410085515 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410086369 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410090021 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| nr EAN | 7394410132851 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410132547 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427371699 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 5900427372634 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | na dole |
| Strona zabudowy | góra |
| nr EAN | 5900427313675 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 5907558543148 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5907558543544 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074041321 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Projekt resora | miniblok |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074036884 |

| Długość [mm] | 359 |
| Ciężar [kg] | 2,700 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 82 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 84 |
| Liczba zwojów | 6,5 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,9 |
| nr EAN | 5412096273971 |

| Długość [mm] | 321 |
| Ciężar [kg] | 2,300 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,50 |
| nr EAN | 5412096532931 |

| Długość [mm] | 315 |
| Ciężar [kg] | 3,400 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 13,50 |
| nr EAN | 5412096533907 |

| Długość [mm] | 306 |
| Ciężar [kg] | 3,850 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,25 |
| nr EAN | 5412096534126 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| nr EAN | 4031185285865 |

| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 12,75 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
| Długość [mm] | 322 |
| nr EAN | 4013872477890 |

| Parametr | D |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Średnica 1 [mm] | 9 |
| Długość [mm] | 312 |
| Średnica 3 [mm] | 9 |
| Średnica 2 [mm] | 13,75 |
| nr EAN | 4013872370467 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025