
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 393 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 166 |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Grubość 1 [mm] | 12,8 |
| nr EAN | 4260471911496 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 435 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 125 |
| Grubość 1 [mm] | 10,3 |
| nr EAN | 4260471911250 |


| Długość [mm] | 393 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 166,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,07 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816388920 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,65 |
| Grubość 1 [mm] | 10,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 125 |
| Długość [mm] | 435 |
| nr EAN | 4909500618080 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,23 |
| Grubość 1 [mm] | 13,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 168 |
| Długość [mm] | 394 |
| nr EAN | 5907558543599 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,65 |
| Grubość 1 [mm] | 10,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 125 |
| Długość [mm] | 435 |
| nr EAN | 5907558543605 |


| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074037867 |

| Długość [mm] | 385 |
| Ciężar [kg] | 2,490 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 169 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 13,20 |
| nr EAN | 5412096533266 |

| Długość [mm] | 434 |
| Ciężar [kg] | 1,950 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 124 |
| Długość opakowania [cm] | 50 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18,5 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 10,25 |
| nr EAN | 5412096537493 |

| Masa [g] | 83 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| dla numeru OE | 8200002877 |
| nr EAN | 8033989135250 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 436 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 124 |
| Średnica [mm] | 10,25 |
| nr EAN | 4013872471829 |

| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 12,75 |
| Długość [mm] | 393 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 165 |
| nr EAN | 4013872472123 |

| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 13,75 |
| Długość [mm] | 391 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 170 |
| nr EAN | 4013872472147 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 396 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 168 |
| Średnica [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 4013872472154 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025