
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258772444 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258858247 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4251475100313 |

| nr EAN | 4260603175222 |

| Długość [mm] | 312 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 147,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,1 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 1K0 411 105 BA |
| nr EAN | 4027816373940 |

| Długość [mm] | 360 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 117,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 2,3 |
| dla numeru OE | 3C0 511 115 AE |
| nr EAN | 4054224741849 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,5 |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 113,9 |
| Długość [mm] | 332 |
| nr EAN | 4549762136948 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410117131 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106449 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410127116 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106449 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410127116 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410127147 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| nr EAN | 5901655201840 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5902659713575 |


| Długość [mm] | 347 |
| Ciężar [kg] | 2,470 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,75 |
| nr EAN | 5412096734311 |


| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 345 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 |
| Średnica [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 4013872474868 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 309 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
| Średnica [mm] | 13 |
| nr EAN | 4013872787562 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 360 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
| Średnica [mm] | 13,5 |
| nr EAN | 4013872801947 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 339 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Średnica [mm] | 13,5 |
| nr EAN | 4013872847921 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 349 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
| Średnica [mm] | 13,75 |
| nr EAN | 4013872900039 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025