
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258566296 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 349 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Grubość 1 [mm] | 11,3 |
| nr EAN | 4260426621043 |

| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| nr EAN | 4027816297628 |

| Długość [mm] | 330 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 137,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 90,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,03 |
| dla numeru OE | 1J0 411 105 AT |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816378259 |

| Długość [mm] | 357 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 11,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 78,5 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 1,91 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 1J0 511 115 AE |
| nr EAN | 4027816378266 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez klimatyzacji |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| Długość 1 [mm] | 347 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 142 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Średnica [mm] | 12 |
| Długość 1 [mm] | 349 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 140 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| Długość 1 [mm] | 330 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 135 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,74 |
| Grubość 1 [mm] | 11,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Długość [mm] | 349 |
| nr EAN | 4909500618127 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,72 |
| Grubość 1 [mm] | 11,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| Długość [mm] | 365 |
| nr EAN | 4909500855065 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Numer seryjny | 4060140 |
| nr EAN | 5901159138420 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410085713 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez klimatyzacji |
| nr EAN | 5900427370289 |

| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427370517 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427310490 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427311190 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AC-SL |
| Długość [mm] | 337 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
| Średnica [mm] | 12 |
| nr EAN | 5902659704375 |

| Strona zabudowy | Oś tylna góra |
| Wysokość [mm] | 38,9 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 75 |
| nr EAN | 5902659788719 |

| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 92,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,14 |
| nr EAN | 5903766315744 |


| Strona zabudowy | Oś tylna góra |
| Wysokość [mm] | 38,9 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 75 |
| nr EAN | 4040074412510 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 22 |
| nr EAN | 4040074257876 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074050316 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074038307 |

| Długość [mm] | 356 |
| Ciężar [kg] | 2,000 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 55 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 55 |
| Liczba zwojów | 8 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 11,3 |
| nr EAN | 5412096277337 |

| Długość [mm] | 335 |
| Ciężar [kg] | 2,200 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,0 |
| nr EAN | 5412096430572 |

| Długość [mm] | 365 |
| Ciężar [kg] | 2,200 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 56 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 56 |
| Liczba zwojów | 8 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 11,8 |
| nr EAN | 5412096241949 |

| Długość [mm] | 358 |
| Ciężar [kg] | 2,050 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 11,25 |
| nr EAN | 5412096532863 |

| Parametr | AC-SL |
| średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
| Średnica [mm] | 12 |
| Długość [mm] | 344 |
| nr EAN | 4013872474349 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 350 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Średnica [mm] | 11,25 |
| nr EAN | 4013872378937 |

| Parametr | D |
| Średnica 1 [mm] | 12,1 |
| Długość [mm] | 281 |
| Średnica 2 [mm] | 14,2 |
| Średnica 3 [mm] | 12,1 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 |
| nr EAN | 4013872474424 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 365 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| nr EAN | 4013872379156 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | góra |
| Materiał | blacha stalowa |
| Ilość na oś | 2 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Grubość [mm] | 11,75 |
| Długość [mm] | 365 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 112 |
| Ciężar [kg] | 2 |
| Oznaczenie koloru | zielony |
| rozgałęziony | 5 |
| nr EAN | 3322937980482 |

Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025