Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie i amortyzacja Volvo S40 I (644) » sprężyny zawieszenia Volvo S40 I (644)

sprężyny zawieszenia do VOLVO S40 I (644)

wybierz typ samochodu VOLVO S40 I (644):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 379
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 161
Grubość 1 [mm] 12,3
nr EAN 4260471915470
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 10
Długość 1 [mm] 406
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 96
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,76
Grubość 1 [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 95
Długość [mm] 370
nr EAN 4909500763360
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,97
Grubość 1 [mm] 12,3
średnica zewnętrzna [mm] 161
Długość [mm] 379
nr EAN 4909500616925
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 3,4
Grubość 1 [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 96
Długość [mm] 405
nr EAN 4909500763209
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410090267
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4026316
nr EAN 5901159213004
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4036316
nr EAN 5901159224147
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410090267
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja wzmocniona 
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410093817
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410090618
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427370081
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427370104
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr CC
Długość [mm] 383
średnica zewnętrzna [mm] 161
Średnica [mm] 12,25
nr EAN 5907558556964
Strona zabudowy Oś przednia
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074105245
Długość [mm] 405
Ciężar [kg] 1,900
średnica zewnętrzna [mm] 97
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 70
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 78
Liczba zwojów 9,9
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 10,0
nr EAN 5412096224614
Długość [mm] 375
Ciężar [kg] 2,460
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 160
Długość opakowania [cm] 43
Szerokość opakowania [cm] 18
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,25
nr EAN 5412096734229
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy