
| Materiał | Guma / metal |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,67 |
| nr EAN | 4054224031926 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 277,28 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 170 |
| Średnica 1 [mm] | 17 |
| Średnica 2 [mm] | 19 |
| Średnica 3 [mm] | 17 |
| nr EAN | 8052553441986 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 6,93 |
| Grubość 1 [mm] | 22 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 167 |
| Długość [mm] | 245 |
| nr EAN | 4909500811788 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410089100 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410100942 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410132936 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410100959 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer artykułu zalecanego dodatku | 39907 01 |
| nr EAN | 4047437486027 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410089100 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410100942 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410100959 |

| Wymagana ilość | 1 |
| Materiał | Guma / metal |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5901655199369 |

| Długość opakowania [cm] | 9,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 3,6 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | na dole |
| nr EAN | 5900427596658 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | na dole |
| Ciężar [kg] | 0,131 |
| Długość opakowania [cm] | 9,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 3,6 |
| nr EAN | 5903766324883 |


| Parametr | CC-SL |
| Średnica [mm] | 16,2 |
| Długość [mm] | 360 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 181 |
| nr EAN | 4013872474912 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer artykułu zalecanego dodatku | 803 283 |
| nr EAN | 4013872916412 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025