Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sprężyny zawieszenia Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

sprężyny zawieszenia do VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,67
nr EAN 4054224031926
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 277,28
średnica zewnętrzna [mm] 170
Średnica 1 [mm] 17
Średnica 2 [mm] 19
Średnica 3 [mm] 17
nr EAN 8052553441986
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 6,93
Grubość 1 [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 167
Długość [mm] 245
nr EAN 4909500811788
cena brutto:
189.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
nr EAN 7394410089100
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Podwozie dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410100942
cena brutto:
242.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
nr EAN 7394410132936
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wersja wzmocniona 
nr EAN 7394410100959
Strona zabudowy Oś przednia
Numer artykułu zalecanego dodatku 39907 01
nr EAN 4047437486027
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
nr EAN 7394410089100
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Podwozie dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410100942
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wersja wzmocniona 
nr EAN 7394410100959
Wymagana ilość 1
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901655199369
Długość opakowania [cm] 9,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 3,6
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5900427596658
cena brutto:
11.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,131
Długość opakowania [cm] 9,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 3,6
nr EAN 5903766324883
VW TRANSPORTER T5 03-> TYŁ DÓŁ
oś tylna
na dole
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 7H0511150B
Numer dostawcy: 80A9017-OYO
Kod GTU: Nie dotyczy
cena brutto:
204.00 zł
 Kup
Parametr CC-SL
Średnica [mm] 16,2
Długość [mm] 360
średnica zewnętrzna [mm] 181
nr EAN 4013872474912
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Numer artykułu zalecanego dodatku 803 283
nr EAN 4013872916412
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy