Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » układ zapłonowy Fiat SCUDO Autobus (220_) » sterownik, czujniki Fiat SCUDO Autobus (220_)

sterownik, czujniki do FIAT SCUDO Autobus (220_)

wybierz typ samochodu FIAT SCUDO Autobus (220_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379030002
Gwintowana złączka 3/8" 18NPT
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379156832
cena brutto:
257.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Liczba cylindrów 4
Ilość połączeń 7
nr EAN 8053379101207
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510080627
Ciężar [kg] 0,16
nr EAN 4027816183426
Wyposażenie pojazdu do pojazdów bez OBD
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079320887
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Kolor zielony
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074115077
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281178
Ciężar [kg] 0,16
nr EAN 4044688183422
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,03483
nr EAN 4046001364655
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 21
Ilość biegunów 3
Oznaczenie koloru niebieski
Ciężar [kg] 0,03489
nr EAN 4046001380785
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.