Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Smart » układ zapłonowy Smart ROADSTER coupe (452) » sterownik, czujniki Smart ROADSTER coupe (452)

sterownik, czujniki do SMART ROADSTER coupe (452)

wybierz typ samochodu SMART ROADSTER coupe (452):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Gwintowana złączka M14 x 1,25
Ilość połączeń 1
nr EAN 8053379026906
Gwintowana złączka M12 x 1,5
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379027026
Gwintowana złączka M14 x 1,25
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379030712
cena brutto:
257.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
Liczba cylindrów 4
Ilość połączeń 7
nr EAN 8053379101207
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510095997
Ciężar [kg] 0,16
nr EAN 4027816183426
Wyposażenie pojazdu do pojazdów bez OBD
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079320887
Napięcie znamionowe [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
nr EAN 8436034411901
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
Ilość biegunów 1
nr EAN 4040074286944
Ciężar [kg] 0,16
nr EAN 4044688183422
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Ilość biegunów 2
Oznaczenie koloru brązowy
Ciężar [kg] 0,03813
nr EAN 4046001433832
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Oznaczenie koloru żółty
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4062375047352
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.