Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ zapłonowy Ford MONDEO II (BAP) » sterownik, czujniki Ford MONDEO II (BAP)

sterownik, czujniki do FORD MONDEO II (BAP)

wybierz typ samochodu FORD MONDEO II (BAP):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Gwintowana złączka 1/8'' x 27 NPT
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379370788
Gwintowana złączka 3/8'' x 18 NPT
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379027231
Gwintowana złączka 3/8'' x 18 NPTF
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379030378
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379030682
Gwintowana złączka M12 x 1,5
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379031184
Wymiar gwintu 1/8-27NPT
Rozmiar klucza 19
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czerwony
nr EAN 8012510062111
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510075890
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510085462
cena brutto:
27.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
Wymiar gwintu 1/8x27 NPTF
nr EAN 8435050604182
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281185
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Zakres temperatury od [°C] 20
Zakres temperatury do [°C] 120
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074281192
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.