Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ hamulcowy Honda ACCORD liftback » hamulce bębnowe Honda ACCORD liftback » szczęki hamulcowe Honda ACCORD liftback

szczęki hamulcowe do HONDA ACCORD liftback

wybierz typ samochodu HONDA ACCORD liftback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 228
Szerokość [mm] 42
System hamulcowy AKEBONO
Ciężar [kg] 1,96
nr EAN 8717109160727
Średnica [mm] 254
Szerokość [mm] 57
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427181823
Średnica [mm] 229
Szerokość [mm] 43
Strona zabudowy Oś tylna
Ograniczenia producenta hamulec zasadniczy
Rok modelowy od 2001
nr EAN 5900427182356
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 229
Szerokość [mm] 43
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Oznaczenie kontrolne E11 90R-
Oznaczenie kontrolne 02B01260/28367
Dostępne MAPP-Code 
Numer artykułu zalecanego dodatku 03.0137-9262.2
Przestrzegać wymiarów 
nr EAN 4006633108010
Szerokość [mm] 41,0
średnica zewnętrzna [mm] 228,6
Oznaczenie kontrolne ECE R90 Approved
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,930
nr EAN 5050063541373
Średnica [mm] 229
Szerokość [mm] 43
System hamulcowy Akebono
nr EAN 8432509641842
Średnica [mm] 229
Szerokość [mm] 43
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dźwigni
Okładzina hamulcowa z okładziną
nr EAN 5908242639437
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 228,6
System hamulcowy AKEBONO
Szerokość [mm] 43
nr EAN 8032532100103
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 228,6
Szerokość [mm] 43
Ciężar [kg] 1,87
System hamulcowy Akebono
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 18,7
Wysokość opakowania [cm] 9,7
Techniczny numer informacyjny 98101 0555 0 4
nr EAN 5902659771650
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta AKEBONO
Oznaczenie kontrolne E1- 90R-01195/161
Oznaczenie kontrolne E9 90R 01100/027
Średnica [mm] 228
Szerokość [mm] 43
nr EAN 3322936304647
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
szczęki hamulcowe

Szczęki hamulcowe


Nie tylko układ kierowniczy i opony mają wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo. Układ hamulcowy jest niezwykle istotny zarówno podczas podróżowania w mieście, jak i poza obszarem zabudowanym. Zadbaj więc o swoje hamulce i regularnie wymieniaj części eksploatowane w czasie procesu hamowania. Należą do nich m.in. szczęki hamulcowe lub klocki – zastosowanie danego wyposażenia zależy od rodzaju układu.

W tej kategorii znajdują się szczęki hamulca bębnowego. Jest to coraz rzadziej stosowany rodzaj hamulców, lecz w dalszym ciągu na ulicach można spotkać ogromną ilość pojazdów wykorzystujących go do redukcji prędkości. Zadbaj więc o to, by gwarantował on maksymalny poziom satysfakcji i wydajne hamowanie z naszym wyposażeniem. 
 

Budowa hamulca bębnowego i rola szczęk hamulcowych


Konstrukcja zależy od rodzaju hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Mowa na temat układu Simplex, Duplex i samowzmacniającego. Wymieniając zużyte szczęki hamulcowe, należy dokładnie dopasować je do konkretnego modelu. Rolą szczęk jest wytworzenie odpowiedniego tarcia podczas kontaktu z bębnem hamulcowym, gdy kierowca pojazdu zdecyduje się wcisnąć pedał hamulca. Dociskane są one do bębna za pomocą rozpieracza. Elementem odpowiedzialnym za utrzymanie szczęk hamulcowych podczas braku kontaktu z bębnem jest sprężyna odciągająca, która także dba o powrót szczęk, gdy pedał zostanie zwolniony. 
 

Szczęki hamulcowe – jak zadbać o ich żywotność


Hamulce bębnowe mają to do siebie, że przy odległych trasach i mocnej eksploatacji, potrafią się zagrzać. Efektem takiej sytuacji jest zmniejszenie wydajności układu hamulcowego i możliwość uszkodzenia szczęk hamulcowych. Jeśli zauważycie, że Wasz pojazd przestał błyskawicznie reagować na sygnał chęci redukcji prędkości, warto zrobić postój i sprawdzić nagrzanie koła. Taki stan rzeczy spowodowany jest kontaktem bębna ze szczękami i tarciem, które powstaje przy hamowaniu.

UWAGA! Nie dotykajcie felgi! Wysoka temperatura jest odczuwalna po zbliżeniu dłoni.