Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ hamulcowy Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF) » hamulce bębnowe Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF) » szczęki hamulcowe Honda CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF)

szczęki hamulcowe do HONDA CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF)

wybierz typ samochodu HONDA CIVIC IV Hatchback (EC, ED, EE, EF):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 31
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427182400
Szerokość [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 180,0
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 0,906
nr EAN 5050063241068
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 31
System hamulcowy Akebono
nr EAN 8432509641262
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 31
System hamulcowy Akebono
nr EAN 5012759201589
Grubość [mm] 4
Szerokość [mm] 31
Ciężar [kg] 0,88
Średnica bębna hamulcowego 180
System hamulcowy Akebono
Długość opakowania [cm] 21,6
Szerokość opakowania [cm] 12,6
Wysokość opakowania [cm] 7,4
nr EAN 5016687015300
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 31
System hamulcowy AKEBONO
Średnica [mm] 180
nr EAN 8032532039298
(180x31mm) Rover 200 84-89
oś tylna
Średnica [mm] : 180
Szerokość [mm] : 31
Ciężar [kg] : 0,84
System hamulcowy : Akebono
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 43153SB2003
Numer dostawcy: 21-35
Kod GTU: GTU_07
Ograniczenia producenta AKEBONO
Oznaczenie kontrolne E9 90R 01100/017
Średnica [mm] 180
Szerokość [mm] 31
nr EAN 3322936300731
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
szczęki hamulcowe

Szczęki hamulcowe


Nie tylko układ kierowniczy i opony mają wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo. Układ hamulcowy jest niezwykle istotny zarówno podczas podróżowania w mieście, jak i poza obszarem zabudowanym. Zadbaj więc o swoje hamulce i regularnie wymieniaj części eksploatowane w czasie procesu hamowania. Należą do nich m.in. szczęki hamulcowe lub klocki – zastosowanie danego wyposażenia zależy od rodzaju układu.

W tej kategorii znajdują się szczęki hamulca bębnowego. Jest to coraz rzadziej stosowany rodzaj hamulców, lecz w dalszym ciągu na ulicach można spotkać ogromną ilość pojazdów wykorzystujących go do redukcji prędkości. Zadbaj więc o to, by gwarantował on maksymalny poziom satysfakcji i wydajne hamowanie z naszym wyposażeniem. 
 

Budowa hamulca bębnowego i rola szczęk hamulcowych


Konstrukcja zależy od rodzaju hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Mowa na temat układu Simplex, Duplex i samowzmacniającego. Wymieniając zużyte szczęki hamulcowe, należy dokładnie dopasować je do konkretnego modelu. Rolą szczęk jest wytworzenie odpowiedniego tarcia podczas kontaktu z bębnem hamulcowym, gdy kierowca pojazdu zdecyduje się wcisnąć pedał hamulca. Dociskane są one do bębna za pomocą rozpieracza. Elementem odpowiedzialnym za utrzymanie szczęk hamulcowych podczas braku kontaktu z bębnem jest sprężyna odciągająca, która także dba o powrót szczęk, gdy pedał zostanie zwolniony. 
 

Szczęki hamulcowe – jak zadbać o ich żywotność


Hamulce bębnowe mają to do siebie, że przy odległych trasach i mocnej eksploatacji, potrafią się zagrzać. Efektem takiej sytuacji jest zmniejszenie wydajności układu hamulcowego i możliwość uszkodzenia szczęk hamulcowych. Jeśli zauważycie, że Wasz pojazd przestał błyskawicznie reagować na sygnał chęci redukcji prędkości, warto zrobić postój i sprawdzić nagrzanie koła. Taki stan rzeczy spowodowany jest kontaktem bębna ze szczękami i tarciem, które powstaje przy hamowaniu.

UWAGA! Nie dotykajcie felgi! Wysoka temperatura jest odczuwalna po zbliżeniu dłoni.