Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » silnik Mazda 2 liftback (DL, DJ) » uszczelki Mazda 2 liftback (DL, DJ) » uszczelka głowicy Mazda 2 liftback (DL, DJ)

uszczelka głowicy do MAZDA 2 liftback (DL, DJ)

wybierz typ samochodu MAZDA 2 liftback (DL, DJ):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 0,95
Długość [mm] 380
Szerokość [mm] 165
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 78,5
nr EAN 8433577017058
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769988837
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769820526
dla numeru OE 22311-2A650
Grubość [mm] 1,00
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 78,2
nr EAN 3358960678317
Grubość [mm] 1,05
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 78,2
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248508763
Grubość [mm] 1,00
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 78,2
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248508756
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248662021
Indeks: OYO 25U0528-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Uszczelka, głowica cylindrów
Nazwa: USZCZELKA GŁOWICY HYUNDAI
Opis: TOWAR BEZ ZWROTU ! I20 1.4 CRDI 2008-10 ->/ I30 1.6 CRDI 2009-07 -> / KIA CEED I /II 1.6 CRDI 2007-07 -> / SOUL 1.6 CRDI 2008-10 ->/ VENGA 1.6 CRDI 2010-09 -> / CERATO 1.6 CRDI 2007-11 -> 2009-12
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 223112A650
Numer dostawcy: 25U0528-OYO
Parametry:Grubość [mm] : 1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1
Średnica [mm] 78,2
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 4026635130253
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,05
Średnica [mm] 78,2
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 4026635130291
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: