Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi PAJERO I Canvas Top (L04_G) » uszczelki Mitsubishi PAJERO I Canvas Top (L04_G) » uszczelka miski olejowej Mitsubishi PAJERO I Canvas Top (L04_G)

uszczelka miski olejowej do MITSUBISHI PAJERO I Canvas Top (L04_G)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO I Canvas Top (L04_G):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1
Szerokość [mm] 285
Długość [mm] 515
Masa [g] 42,281
nr EAN 8427769238147
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 2
Materiał Metal
nr EAN 8427769047046
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 19
Grubość [mm] 2
Materiał Aluminium
Kształt Wersja C
nr EAN 4041248508053
nr EAN 4041248628720
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.