Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_) » wysprzęglik centralny Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_)

wysprzęglik centralny do CITROËN C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Ciężar [kg] 0,62
nr EAN 8717109670714
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 12 X 9
otwór Ø [mm] 24
Olej Olej mineralny
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032928181211
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4005108965639
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4013872768059
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
nr EAN 4013872789115
otwór Ø [mm] 24
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Ciężar [kg] 0,63
nr EAN 3276428100098
otwór Ø [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
Ciężar [kg] 0,55
nr EAN 3276428101200
otwór Ø [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
dla numeru artykułu ZA2407.4.6
Ciężar [kg] 0,54
otwór Ø [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Czynnik wypełniający Olej mineralny
dla numeru artykułu MZA2403.4.5
Ciężar [kg] 0,62
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.