Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » sterowanie silnikiem Opel INSIGNIA A sedan (G09) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel INSIGNIA A sedan (G09) » zestaw paska rozrządu Opel INSIGNIA A sedan (G09)

zestaw paska rozrządu do OPEL INSIGNIA A sedan (G09)

wybierz typ samochodu OPEL INSIGNIA A sedan (G09):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1551
Ilość zębów 193
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8,032
Wersja wzmocniona 
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
dostępne tylko w zestawie 
nr EAN 4047025640572
cena brutto:
356.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787146332
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 199
Ciężar [kg] 0,640
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 55183528 S1
nr EAN 4027816283058
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24,5
Ilość zębów 193
z rolkami 3
nr EAN 4250093484669
cena brutto:
315.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 193
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108909947
Liczba zębów 1 193
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870149017
cena brutto:
300.00 zł
 Kup
Ilość zębów 193
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316576048142
Ilość zębów 193
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316576048135
cena brutto:
296.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 193
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 1103
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413521581335
Liczba zębów 1 193
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 1877
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413521581342
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.