Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sterowanie silnikiem Fiat PUNTO (188_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Fiat PUNTO (188_) » zestaw paska rozrządu Fiat PUNTO (188_)

zestaw paska rozrządu do FIAT PUNTO (188_)

wybierz typ samochodu FIAT PUNTO (188_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 129
Długość [mm] 1032
Szerokość [mm] 22
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 3165143225479
Ilość zębów 129
Długość [mm] 1032
Szerokość [mm] 15
Podziałka zębów [mm] 8
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 4047025623810
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,47
Ilość zębów 129
Szerokość [mm] 15
nr EAN 4010858796860
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,54
Ilość zębów 129
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858769499
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 1,4
Szerokość [mm] 15
nr EAN 4010858766023
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 1,51
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858579739
Szerokość [mm] 15,0
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 0,3
dla numeru OE 71736718
nr EAN 4027816196587
Szerokość [mm] 22,0
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 0,600
dla numeru OE 71775900
nr EAN 4027816286646
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 0,985
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 71771576
nr EAN 4027816451419
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465978678
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981456
nr EAN 5414465979286
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465060915
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 15,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307095
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 22,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108527691
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 15,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108599520
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 22,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108839305
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 15
nr EAN 7316572130551
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 15
nr EAN 7316572487693
Szerokość [mm] 15,0
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 0,3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688638625
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.