Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sterowanie silnikiem Fiat PANDA Furgon/hatchback (169_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Fiat PANDA Furgon/hatchback (169_) » zestaw paska rozrządu Fiat PANDA Furgon/hatchback (169_)

zestaw paska rozrządu do FIAT PANDA Furgon/hatchback (169_)

wybierz typ samochodu FIAT PANDA Furgon/hatchback (169_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1000
Ilość zębów 125
Szerokość [mm] 15
Podziałka zębów [mm] 8
nr EAN 4047025639248
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,48
Ilość zębów 125
Szerokość [mm] 15
nr EAN 4010858796853
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 125
Ciężar [kg] 1,4
Szerokość [mm] 15
nr EAN 4010858766016
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,59
Ilość zębów 125
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858574505
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 31
Ilość zębów 125
Ciężar [kg] 1,716
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858109561
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787538588
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787028997
Ilość zębów 125
Szerokość [mm] 22
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,634
dla numeru artykułu S320
Szerokość [mm] 15,0
Ilość zębów 125
Ciężar [kg] 0,3
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 55203786 S1
nr EAN 4027816196570
Szerokość [mm] 22,0
Ilość zębów 125
Ciężar [kg] 0,368
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 55203784 S1
nr EAN 4027816478218
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465978661
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981432
nr EAN 5414465979279
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465110399
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 15
Liczba zębów 1 125
nr EAN 8032747067703
Liczba pasków 1
Ilość zębów 125
Szerokość [mm] 22
z rolkami 1
Ograniczenia producenta TESMA
nr EAN 4250093484874
Liczba zębów 1 125
Szerokość 1 [mm] 15,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307088
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 125
Szerokość 1 [mm] 22,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108734129
Liczba zębów 1 125
Szerokość 1 [mm] 15,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108817648
Ilość zębów 125
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 15
nr EAN 7316572388815
Ilość zębów 125
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 15
nr EAN 7316574690886
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Ilość zębów 125
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316575123314
nr EAN 7316576745157
Liczba zębów 1 125
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1475
Szerokość 1 [mm] 22
nr EAN 3413521409776
Wyświetlanie od 1 do 26 (z 26 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.