Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » sterowanie silnikiem Hyundai SANTA FÉ I (SM) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Hyundai SANTA FÉ I (SM) » zestaw paska rozrządu Hyundai SANTA FÉ I (SM)

zestaw paska rozrządu do HYUNDAI SANTA FÉ I (SM)

wybierz typ samochodu HYUNDAI SANTA FÉ I (SM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,51
Ilość zębów 65
Szerokość [mm] 12,7
nr EAN 4010858576165
cena brutto:
422.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787100525
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5414465420603
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465463303
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek wyrównawczy
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 175
Szerokość 1 [mm] 29
Liczba zębów 2 65
Szerokość 2 [mm] 12
z rolkami 3
nr EAN 4250093483068
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 65
Szerokość 1 [mm] 12,70
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108366955
cena brutto:
240.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 175
Szerokość 1 [mm] 29,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108615831
cena brutto:
243.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 175
Liczba zębów 2 65
Szerokość 1 [mm] 29
Szerokość 2 [mm] 12,7
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316573395805
cena brutto:
527.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 65
Liczba zębów 2 175
Szerokość 1 [mm] 12,7
Szerokość 2 [mm] 29
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316575167578
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.