Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » sterowanie silnikiem Volvo S80 I (184) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Volvo S80 I (184) » zestaw paska rozrządu Volvo S80 I (184)

zestaw paska rozrządu do VOLVO S80 I (184)

wybierz typ samochodu VOLVO S80 I (184):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 81
Liczba zębów 2 122
Długość [mm] 772
Długość 2 [mm] 1161
Szerokość [mm] 21
Szerokość 2 [mm] 26
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 3
nr EAN 4047025478885
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,82
Ilość zębów 81
Szerokość [mm] 20,8
nr EAN 4010858796518
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,73
Ilość zębów 122
Szerokość [mm] 26,4
nr EAN 4010858796594
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 122
Ciężar [kg] 2,07
Szerokość [mm] 26,4
nr EAN 4010858767242
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 1,61
2 paski 
Szerokość 2 [mm] 20,8
Liczba zębów 2 81
Szerokość 1 [mm] 26,4
Liczba zębów 1 122
nr EAN 4010858007225
cena brutto:
228.01 zł
 Kup
nr EAN 8021787033649
cena brutto:
300.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787033656
Szerokość [mm] 28,0
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 1,05
dla numeru OE 31359568
nr EAN 4027816285892
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981814
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 2 [mm] 21
Szerokość 1 [mm] 26,5
Liczba zębów 1 122
Liczba zębów 2 81
nr EAN 8032747132029
cena brutto:
268.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 81
Szerokość 1 [mm] 21,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108305626
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 122
Szerokość 1 [mm] 26,50
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108306791
cena brutto:
382.00 zł
 Kup
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 122
Szerokość 1 [mm] 26,50
Liczba zębów 2 81
Szerokość 2 [mm] 21,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108564306
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 122
Szerokość 1 [mm] 26,50
Liczba zębów 2 81
Szerokość 2 [mm] 21,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108841124
Liczba zębów 1 122
Szerokość 1 [mm] 26,50
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870184469
cena brutto:
408.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 122
Liczba zębów 2 81
Szerokość 1 [mm] 26,5
Szerokość 2 [mm] 21
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 7316572488539
Liczba zębów 1 122
Liczba zębów 2 81
Szerokość 1 [mm] 26,5
Szerokość 2 [mm] 21
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 7316574321407
Szerokość [mm] 26,5
Ilość zębów 122
Ciężar [kg] 0,860
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688640048
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.