Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » sterowanie silnikiem Opel ANTARA A (L07) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel ANTARA A (L07) » zestaw paska rozrządu Opel ANTARA A (L07)

zestaw paska rozrządu do OPEL ANTARA A (L07)

wybierz typ samochodu OPEL ANTARA A (L07):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 171
Długość [mm] 1368
Szerokość [mm] 24
Liczba rolek kierunkowych 3
nr EAN 4047025478113
Długość [mm] 1368
Ilość zębów 171
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
z rolkami 3
nr EAN 4047025517690
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,01
Ilość zębów 171
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858797379
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 171
Ciężar [kg] 2,13
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858579715
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465989957
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 171
z rolkami 3
nr EAN 4250093483532
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 171
z rolkami 3
nr EAN 4250093483709
cena brutto:
209.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 171
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108341440
Liczba zębów 1 171
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108839329
cena brutto:
240.00 zł
 Kup
Ilość zębów 171
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316572389195
Ilość zębów 171
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574567942
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.