Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » sterowanie silnikiem Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO) » zestaw paska rozrządu Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO)

zestaw paska rozrządu do HONDA CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO)

wybierz typ samochodu HONDA CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 103
Ciężar [kg] 0,450
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 14400-P1G-E01 S1
nr EAN 5057746217501
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,67
Ilość zębów 103
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858796389
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 103
Ciężar [kg] 1,49
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 4010858998967
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787006155
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 103
Ciężar [kg] 0,450
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 14400-P1G-E01 S1
nr EAN 4027816261360
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 103
Ciężar [kg] 0,95
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 14400-P1G-E01 S2
nr EAN 4027816328919
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465102141
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 103
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108308207
Liczba zębów 1 103
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108840981
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Ilość zębów 103
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316570406917
Ilość zębów 103
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574719501
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.