Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » sterowanie silnikiem Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) » zestaw paska rozrządu Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6)

zestaw paska rozrządu do SKODA RAPID (NH3, NK3, NK6)

wybierz typ samochodu SKODA RAPID (NH3, NK3, NK6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,2
Ilość zębów 145
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858004217
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 145
Ciężar [kg] 2,4
Szerokość 1 [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca niezałączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego styku wyłączającego
alternatywnie 
nr EAN 4010858154516
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 145
Ciężar [kg] 2,18
Szerokość 1 [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca załączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym stykiem wyłączającym
nr EAN 4010858997397
cena brutto:
245.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787153996
nr EAN 5414465600111
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca niezałączana pompa wodna
nr EAN 5400608313918
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca załączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 145
z rolkami 3
nr EAN 4250093485987
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca niezałączana pompa wodna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 145
z rolkami 3
nr EAN 4250093486489
cena brutto:
343.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 145
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870146900
cena brutto:
321.01 zł
 Kup
nr EAN 316579123648
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.