
| Długość [mm] | 772 |
| Ilość zębów | 122 |
| Szerokość [mm] | 21 |
| Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
| z rolkami | 3 |
| nr EAN | 4047025517461 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 0,96 |
| Ilość zębów | 122 |
| Szerokość [mm] | 26,4 |
| zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) | 074 198 119 A/F/J |
| nr EAN | 4010858792954 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Ciężar [kg] | 0,82 |
| Ilość zębów | 81 |
| Szerokość [mm] | 20,8 |
| nr EAN | 4010858796518 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ilość zębów | 122 |
| Ciężar [kg] | 2,05 |
| Szerokość [mm] | 26,4 |
| zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) | 074 198 119 A/F/J |
| nr EAN | 4010858767204 |

| Długość opakowania [cm] | 26,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7 |
| Ciężar [kg] | 1,6 |
| 2 paski | |
| Szerokość 2 [mm] | 20,8 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,4 |
| Liczba zębów 1 | 122 |
| nr EAN | 4010858007195 |

| Długość opakowania [cm] | 28 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 24 |
| Ciężar [kg] | 2,72 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,4 |
| Szerokość 2 [mm] | 20,8 |
| 2 paski | |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| Liczba zębów 1 | 122 |
| nr EAN | 4010858007546 |

| nr EAN | 8021787052428 |

| nr EAN | 8021787102369 |

| Ilość zębów | 122 |
| Ilość zębów | 81 |
| Szerokość [mm] | 26,5 |
| Szerokość [mm] | 21 |
| Liczba pasków | 2 |
| dla numeru artykułu | A280 |
| nr EAN | 8430632500524 |

| Ilość zębów | 122 |
| Ilość zębów | 81 |
| Ciężar [kg] | 1,59 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4027816307792 |

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
| Szerokość 1 [mm] | 21 |
| Szerokość 2 [mm] | 26,5 |
| Liczba zębów 1 | 122 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| nr EAN | 8032747066959 |

| Liczba pasków | 2 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,4 |
| Liczba zębów 1 | 122 |
| Szerokość 2 [mm] | 20,8 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| z rolkami | 3 |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: pompa wtryskowa |
| Wersja wzmocniona | |
| alternatywnie | |
| nr EAN | 4250093481286 |

| Liczba pasków | 2 |
| Szerokość 1 [mm] | 21 |
| Liczba zębów 1 | 81 |
| Szerokość 2 [mm] | 26,5 |
| Liczba zębów 2 | 122 |
| z rolkami | 3 |
| nr EAN | 4250093482320 |

| Liczba pasków | 1 |
| Ilość zębów | 122 |
| Szerokość [mm] | 26,5 |
| z rolkami | 1 |
| Wersja wzmocniona | |
| alternatywnie | |
| Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
| nr EAN | 4250093485277 |

| Liczba zębów 1 | 81 |
| Szerokość 1 [mm] | 21,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108305626 |

| Liczba zębów 1 | 122 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,50 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108306777 |

| Liczba zębów 1 | 122 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,50 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108598448 |

| Liczba pasków | 2 |
| Liczba zębów 1 | 122 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,50 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| Szerokość 2 [mm] | 21,00 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108563705 |

| Liczba pasków | 2 |
| Liczba zębów 1 | 122 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,50 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| Szerokość 2 [mm] | 21,00 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
| nr EAN | 4005108812650 |

| Liczba zębów 1 | 122 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,5 |
| Szerokość 2 [mm] | 21 |
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
| nr EAN | 7316572488553 |

| Liczba zębów 1 | 122 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,5 |
| Szerokość 2 [mm] | 21 |
| Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
| nr EAN | 7316574351978 |

| Liczba zębów 1 | 122 |
| Liczba pasków | 2 |
| Liczba rolek kierunkowych | 4 |
| Masa [g] | 2735 |
| Szerokość 1 [mm] | 26,5 |
| Szerokość 2 [mm] | 22 |
| Liczba zębów 2 | 81 |
| nr EAN | 3413521656378 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025