Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » sprzęgło Bmw R 1150 » zestaw sprzęgła Bmw R 1150

zestaw sprzęgła do BMW R 1150

wybierz typ samochodu BMW R 1150:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wymiar odbiegający od oryginału
Średnica [mm] 215
Ilość zębów 14
nr EAN 5411450705851
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Średnica [mm] 220
Ilość zębów 22
średnica zewnętrzna [mm] 217,0
Ilość zębów 14
wieloczęściowy dwuczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 3,700
dla numeru OE 93190223
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063000924
cena brutto:
599.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 217,0
Ilość zębów 14
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 4,110
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063055962
średnica zewnętrzna [mm] 217,0
Ilość zębów 14
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 6,124
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746006273
średnica zewnętrzna [mm] 217,0
Ilość zębów 22
wieloczęściowy dwuczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 4,734
dla numeru OE 16 29 104
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746008901
średnica zewnętrzna [mm] 217,0
Ilość zębów 22
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Ze smarem syntetycznym
Ciężar [kg] 5,113
dla numeru OE 6 66 092 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746052300
średnica zewnętrzna [mm] 217,0
Ilość zębów 14
wieloczęściowy trzyczęściowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Ciężar [kg] 4,604
dla numeru OE 24422061 S6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746002336
Średnica [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Średnica [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Wersja silnika dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
nr EAN 5901779833880
Średnica [mm] 220
nr EAN 4005108494528
Średnica [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
nr EAN 4005108494559
Średnica [mm] 220
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108494603
Średnica [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Dopasowanie z automatycznym nastawianiem
nr EAN 4005108494634
Średnica [mm] 220
nr EAN 4005108596857
Średnica [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
nr EAN 4005108596871
Średnica [mm] 220
nr EAN 4005108839633
Średnica [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
nr EAN 4005108835956
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba otworów do mocowania 8
nr EAN 4005108890689
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Liczba otworów do mocowania 8
nr EAN 4005108890702
cena brutto:
844.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
średnica zewnętrzna [mm] 220
Ilość zębów 14
Rodzaj skrzyni biegów przekładnia mechaniczna sekwencyjna
nr EAN 5902048165619
Średnica [mm] 220
Ilość zębów 14
Pojedyncze części, patrz: lista części 
alternatywny zestaw naprawczy 3000 951 171
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami płyty dociskowej
nr EAN 4013872579983
cena brutto:
647.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 220
Ilość zębów 14
Pojedyncze części, patrz: lista części 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska oporowego
nr EAN 4013872740918
Średnica [mm] 220
Ilość zębów 14
Pojedyncze części, patrz: lista części 
alternatywny zestaw naprawczy 3000 950 011
nr EAN 4013872740949
Średnica [mm] 220
Ilość zębów 14
Sposób montażu niemontowane wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dwumasowym kołem zamachowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami koła zamachowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami płyty dociskowej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
nr EAN 4013872870455
cena brutto:
418.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 218
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 216
Ilość zębów 14
Profil piasty 18,7 x 15,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 3,7
nr EAN 3276428267739
cena brutto:
591.00 zł
 Kup
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 215
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 215
Ilość zębów 14
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 4,03
nr EAN 3276428284040
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Moment dokręcenia [Nm] 44
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 220
Ilość zębów 14
Profil piasty 18,65 x 15,70
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wysprzęglika centralnego
Ciężar [kg] 13,48
nr EAN 3276428350646
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zamachowym
Sprzęgło Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Moment dokręcenia [Nm] 44
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 220
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 220
Ilość zębów 14
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Ciężar [kg] 13,79
nr EAN 3276428450643
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 215
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 215
Ilość zębów 14
Profil piasty 18,6 x 15,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Rodzaj sterowania Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg] 4,2
nr EAN 3276428342443
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 218
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 216
Ilość zębów 14
Profil piasty 18,7 x 15,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 4,09
nr EAN 3276428344263
Nowa część 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm] 216
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 147
Ilość zębów 14
Profil piasty 18,6 x 15,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 4,2
nr EAN 3276428345277
Nowa część 
Liczba otworów do mocowania 9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dociskiem sprzęgła
Siła wyrzutu [N] 4200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 147
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wysprzęglikiem centralnym
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
otwór Ø [mm] 31
Ciężar [kg] 12,93
nr EAN 3276428374703
Wyświetlanie od 1 do 34 (z 34 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw sprzęgła

Informacje o częściach samochodowych: sprzęgło

sprzęgła najtaniej w e-autoparts.pl

Sprzęgło samochodowe jest elementem pojazdu odpowiedzialnym za przeniesienie momentu obrotowego wału korbowego silnika na wałek skrzyni biegów. Jest to jeden z bardziej eksploatowanych podzespołów współczesnego samochodu. Wzrastające moce silników wymuszają na konstruktorach sprzęgieł samochodowych stałe ulepszanie ich konstrukcji. W skład typowego sprzęgła wchodzą takie elementy, jak: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łożysko wysprzęglające.

W zależności od sposobu wykonania, można wyodręgnić dwa główne typy sprzęgieł: ze sprężynami w tarczy sprzęgłowej i o sztywnej tarczy sprzęgłowej. Sposób wysprzęglania sprzęgła może być mechaniczny, za pomocą linki sprzęgła, oraz hydrauliczny, za pomocą pompy sprzęgła i siłownika hydraulicznego sprzęgła. W nowoczesnych sprzęgłach, siłownik sprzęgła i łożysko sprzęgłowe występuje jako jedna część o nazwie hydrauliczne łożysko wyciskowe. Podczas wymiany sprzęgła zaleca się również wymianę hydraulicznego łożyska wyciskowego.
Podstawą takiego zalecenia jest to, że zużycie sprzęgła uprawdopodobnia również zużycie hydraulicznego łożyska wyciskowego. Sama wymiana sprzęgła jest operacją dosyć kosztowną ze względu na pracochłonność i pozorna oszczędność w postaci ominięcia jednoczesnej wymiany hydraulicznego łożyska wyciskowego może skończyć się koniecznością jego rychłej wymiany z poniesieniem całości kosztów robocizny jeszcze raz.

Jakie są typowe objawy uszkodzenia sprzęgła?

 

Zużywanie się elementów ciernych oraz sprężyn i łożysk sprawia, że sprzęgło stopniowo traci swoją funkcję łączenia i rozłączania silnika ze skrzynią biegów. Objawy zbliżającej się awarii można łatwo przeoczyć, dlatego ważna jest obserwacja i szybka reakcja. Poniżej znajdziesz najczęstsze symptomy wskazujące, że sprzęgło jest zużyte lub uszkodzone:

  • Ślizganie się sprzęgła i brak przyspieszenia – jednym z pierwszych sygnałów jest sytuacja, gdy po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty silnika rosną, ale samochód nie przyspiesza. Efekt ten jest szczególnie widoczny przy ruszaniu pod obciążeniem lub na wysokich biegach. Powodem jest zużyta okładzina tarczy lub zanieczyszczone okładziny (np. olejem).

  • Wysokie branie sprzęgła – jeżeli auto rusza dopiero wtedy, gdy pedał sprzęgła jest prawie całkowicie puszczony, oznacza to, że mechanizm cierny jest wyeksploatowany i tarcza ślizga się między kołem zamachowym a dociskiem. Właściwe sprzęgło powinno „brać” w połowie skoku pedału.

  • Twardy lub zbyt miękki pedał sprzęgła – zwiększona siła potrzebna do wciśnięcia pedału świadczy o wypracowaniu powierzchni styku sprężyny talerzowej i łożyska oporowego. Zbyt „miękki” pedał może z kolei świadczyć o problemach hydraulicznych, np. nieszczelności wysprzęglika.

  • Nieprzyjemny zapach spalenizny – charakterystyczny swąd przypominający palący się papier lub gumę wskazuje na przegrzewanie i spalanie okładzin ciernych. W skrajnych przypadkach spod maski może wydobywać się dym. Często towarzyszy temu „ślizganie się” sprzęgła.

  • Szumy lub niepokojące dźwięki z okolic skrzyni biegów – głośna praca po wciśnięciu lub puszczeniu pedału sprzęgła może oznaczać uszkodzone łożysko oporowe. Jeśli szumy zanikają po wciśnięciu pedału, często świadczy to właśnie o awarii łożyska.

  • Szarpanie i drgania podczas ruszania – uczucie szarpnięcia jest wynikiem zużycia tłumików drgań skrętnych w tarczy sprzęgła. Ostra, dynamiczna jazda i częste ruszanie pod obciążeniem przyspieszają ten proces.

  • Problemy ze zmianą biegów – trudności z wbiciem pierwszego lub wstecznego biegu na postoju albo całkowity brak możliwości włączenia biegu są sygnałami poważnego uszkodzenia tłumików sprężyn w tarczy lub pęknięcia sprężyny talerzowej docisku. W efekcie nie ma możliwości rozłączenia napędu.

  • Drgania lub miękki pedał w automatycznej skrzyni (DCT/DSG) – w automatach zużyty konwerter lub tarcze sprzęgłowe objawiają się utratą mocy, „ciągnięciem” przekładni i falowaniem obrotów.

Wystąpienie wymienionych objawów wymaga pilnej diagnostyki. Kontynuowanie jazdy na zużytym sprzęgle prowadzi nie tylko do całkowitego unieruchomienia pojazdu, ale także do uszkodzenia koła zamachowego, skrzyni biegów i innych elementów układu przeniesienia napędu. Mechanicy zalecają wymianę kompletu (tarcza, docisk i łożysko), ponieważ wymiana pojedynczego elementu często powoduje szybkie pojawienie się kolejnych usterek.

Aby wydłużyć żywotność sprzęgła, unikaj jazdy na półsprzęgle, gwałtownego ruszania, trzymania nogi na pedale sprzęgła w czasie jazdy i częstego holowania; stosuj się do zalecanych przebiegów wymiany (zwykle 100–350 tys. km w zależności od stylu jazdy) i reaguj na pierwsze symptomy.

Do światowych liderów w produkcji sprzęgieł należą z pewnościa firmy Sachs i Luk. Sprzęgła Sachs są niezwykle cenione przez fachowców z branży motoryzacyjnej. Również sprzęgła LUK mają swoich zwolenników. Oprócz tych dwóch marek, można spotkać sprzęgła Valeo, sprzęgła Quinton, sprzęgła Exedy,

sprzęgło Sachs sprzęgło LUK
sprzęgło Kager sprzęglo Valeo
sprzęgło Exide sprzęgło Aisin
sprzęgło Mecarm sprzęgło KM Germany
sprzęgło Maxgear sprzęgło Quinton

informacje dodatkowe: