Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Seat EXEO (3R2) 1.8 TSI (2010.05-2013.05) 160km » 8EL 012 430-251 hella
wybrany samochód: 
Seat Exeo (3r2) 1.8 Tsi (2010.05-2013.05) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 430-251 HELLA

8EL 012 430-251 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-251
Alternator 8EL 012 430-251
8EL 012 430-251
586.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Wtorek
:1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA2043IR

numer części:

8EL 012 430-251

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]110
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]55
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300551433
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-251 HELLA

Alternator (14V, 110A) pasuje do: DACIA DUSTER, DUSTER/SUV, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, SANDERO, RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, DUSTER, GRAND SCENIC II, KANGOO 1.4-1.6LPG 05.00-
numery OEM:
RENAULT      82 00 323 126
RENAULT      82 00 667 607
DACIA      82 00 323 126
DACIA      82 00 667 607
zamienniki:
440036
brak
VALEO
8EL 738 212-691
brak
HELLA

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-251 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.