
| Rodzaj filtra | Wkład filtra |
| Rodzaj skrzyni biegów | przekładnia mechaniczna / opcjonalnie automatyczna |
| nr EAN | 4030776056600 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr EG87H D153 HENGST
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
REXTON, RODIUS I, KYRON, MUSSO SPORTS, ACTYON I, STAVIC, ACTYON SPORTS I
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
57, 62
1402770095, A1402770095
1402770095
52108325AA
52108325AA
| CHRYSLER | 52108325AA | |
| DODGE | 52108325AA | |
| FIAT | K52108325AA | |
| MERCEDES-BENZ | 140 277 00 95 | |
| MERCEDES-BENZ | A 140 277 00 95 | |
| RENAULT | 50 21 192 732 | |
| SSANGYONG | 14027-70095 |
Zastosowanie Filtr EG87H D153 HENGST w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr EG87H D153 HENGST:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.