Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 138069 hüco

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138069 HÜCO

138069 Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco HÜCO
168.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:5 szt.

    Ocena:
numer części:

138069

dostawca:

HÜCO

Ograniczenia producenta OE MAZDA
Wersja Pick up
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079380690

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138069 HÜCO

Moduł zapłonowy (2 pin) pasuje do: DAIHATSU APPLAUSE I, HYUNDAI PONY / EXCEL, MITSUBISHI CORDIA 1.5/1.6 10.82-07.97

Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138069 ma zastosowanie do modeli samochodów

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

DAIHATSU

SIRION, CUORE V, YRV, CUORE VI, COPEN, EXTOL, TERIOS

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138069 producenta HÜCO

MITSUBISHI

EJN902, J152, MD607814, MD611384

HYUNDAI

2712021020, 2712021050

numery OEM:
CHRYSLER      KMD611384
CHRYSLER      MD607814
CHRYSLER      MD611384
MAZDA      AM1518V20
MAZDA      E730124910
MITSUBISHI      EJN902
MITSUBISHI      J152
MITSUBISHI      MD607814
MITSUBISHI      MD611384
HYUNDAI      2712021020
HYUNDAI      2712021050
zamienniki:
DAJ209
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy, Hueco 138069 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.